Monday, May 23, 2011

Ombordstickning


JAG HAR FÅTT jobb. Och jag har väldigt viktiga arbetsuppgifter. Jag trycker på öppna-knappen (till grinden), ler mot en massa folk, säger hej och svarar på frågor. Sedan trycker jag på stänga-knappen, fortsätter le, pratar lite mer och försöker förklara hur Västtrafiks biljettsystem egentligen fungerar. (En lååång historia som kan få vilken västsvensk som helst att gå i taket) Ibland går det bra, ibland inte.

Hur som helst. Det är en massa jobb. Hade det varit på ett kontor hade jag inte varit så glad nu, tror jag. Förutom en dag i månaden - den dagen då lönen trillar in. Men nu får jag jobba ombord på en båt och jag är hur glad som helst. Även de 30 dagar i månaden då det inte är löning. Det är inte fy skam. Och ibland stickar jag lite också. På rasten. Då kan det se ut så här.

16 comments:

  1. Grattis bästa Elin!! Är det Älvsnabben/ Älvsnabbaren du jobbar på? Fasen vad gött! På båt men ändå hemma!

    ReplyDelete
  2. Kul!! Jag sitter och väntar på min dom om höften jag röntgat idag---UHA

    ReplyDelete
  3. Åh, grattis, vad roligt! Dels med jobb och dels med båt ;)

    ReplyDelete
  4. klart du ska sticka på jobbet! hur går det med de hatade hjärtorna? klara?? krameli

    ReplyDelete
  5. Så gøy - gratulerer med ny jobb. Koselig at du tar med strikketøyet ombord:)

    ReplyDelete
  6. Ja, jag är ganska benägen om att hålla med om det, jag är som sagt helnöjd!

    ReplyDelete
  7. Har inte börjat med den påsen ännu så jag kan inte säga vad jag tycker om den. Blir förstås nyfiken trots att jag inte ska köpa något, var hittar du dina gobitar? :)

    ReplyDelete
  8. Härligt tjejen! Ska du med till Dalarna i sommar?

    ReplyDelete
  9. Jonas: Tack! Long time no see...

    Maria: Oh yes, it is! :)

    lilian: Vad blev domen?

    Manduzana, Disa: Tackar!

    Eddy: Klar! De blev rätt snygga faktiskt... Inte så hatade längre ;)

    Ulla-Bella: Måste poängetera att jag satt med den på rasten. Av någon anledning tenderar folk till att tro att man är lat om man stickar, men inte om man läser. Så jag läser mellan bryggorna. Om jag inte pratar med folk.

    Sandy: Thanks!

    Anna: Funderar på att göra samma sak med ett par sockar jag håller på med nu. De är gråsvartfulspräckliga.

    Sanna: Testa Åddebo ull. De har VÄLDIGT fin kvalité på Gotlandsullen. http://www.addeboull.com/sortiment_naturfarg.php

    Stickeri: Vet inte än. Har bett om ledigt den veckan och håller tumamrna!

    Ulrika: Ja, hejja mej! :)

    ReplyDelete
  10. Det var tydligen inte höften, så nu får jag vänta på en ny remiss för ländrygg och protes----djävligt ont har jag iaf och kan inte göra någonting mer än att gråta

    ReplyDelete
  11. Verkligen passande, "The knitting Seaman"...
    /Ann-Britt

    ReplyDelete
  12. Åhhhhhh, heja dig! Sååååå roligt, världens största grattis!!!!!!!

    ReplyDelete