Wednesday, April 20, 2011

Julklappsfåret IRL


KLICKA på bilderna för att förstora.
PLEASE klick on the pictures to enlarge.

JAG VAR I Falköping för att välja mig ett julklappslamm nu i helgen. (Pojkvän och bror köpte ett får till mig i julklapp. Du kan läsa mer om det här.) Efter lite kelande och många minuters lammtuggande av mina arbetskläder, hittade jag en liten sötnos som numera då tillhör sjömansfamiljen. Jag har en väldigt stor balkong och den är redan inhägnad... Men jag tänkte att hon skulle få bo kvar på gården med sin mamma, sina syskon och de andra bäarna. Tror inte vare sig myndigheterna eller grannarna hade uppskattat ett gårdsfår. Inte mitt samvete heller. Om hon är döpt? Nope. Det var bara på Jesus tid fåren var välkomna till gudstjänsterna. Men jag har ett namn i beredskap för henne. Nästa gång jag åker upp kanske jag skvätter lite vatten på henne och döper henner till... *beep*

6 comments:

  1. Aw, finns det något sötare än lamm? Eller alla andra djurungar. Jag hoppas att jag verkligen tar tag i min dröm när jag blir äldre, att skaffa egna får.
    Haha, testa att ta med lammet till kyrkan. Kanske prästen skvätter lite vatten på det ;)

    ReplyDelete
  2. naaaaw, jösses såna små sötingar!! Som vanligt får du mig att skratta med dina inlägg med, härliga pratbubblor. *ler brett*

    ReplyDelete
  3. Åh vad söta små får! Lyckos dig som fått en till julklapp!

    ReplyDelete
  4. Jag håller helt med disa.
    Du får mig också skratta med dina kommentar.
    Härligt.
    Behövde lite skrat!
    Kramar

    ReplyDelete
  5. Manduzana: Visst är de söta. Men de kan faktiskt vara rätt jobbiga också... Får är rätt korkade djur.

    disa: Tack!

    Olebrumm: Jag har en väluppfostrad pojkvän :)

    Annuska: :)

    ReplyDelete
  6. Vilken underbar bild! Kan inte du skicka den ren till mig så jag får sätta upp den i mitt hobbyrum?

    ReplyDelete