Sunday, March 6, 2011

Vasaloppsmorgon


NÄR KLOCKAN RINGDE åtta grabbade jag täcke och kudde och förflyttade mig till soffan. Halva familjen är ute i Vasaloppsspåret idag. Farsan har hunnit bli veteran med trettio lopp plus. Den stickande brodern har åkt en handfull lopp och killen gör debut.

Apropå killen, han åker med en lanterna i toppen idag. I mössan alltså. Det var jobbarkompisarna som tyckte att han borde ha en sån för att synas bättre i starten. Normalt sätter man dem i masttoppen på en segelbåt, men vad fasen. Så här såg han ut i torsdags kväll när han testade funktionen.

10 comments:

  1. Kul m lanterna i mössan. Jösses vad dom åker Vasalopp i din familj, snart dags för din debut också, eller..? Hoppas det går bra för dom. Snart är loppet klart!
    Agnetakram

    ReplyDelete
  2. Funderar på att debutera nästa år. Men vi får se. Börjar lite lätt med Cykelvasan i augusti :)

    ReplyDelete
  3. Får önska Lycka Till & ska hålla utkik efter lanternan på TV´n =)

    ReplyDelete
  4. Haha. :-D

    Här "firas" vasaloppsmorgon genom att sova till halv 11. :-)

    ReplyDelete
  5. Ojoj, vilken vasaloppsfamilj du har! Min pappa har åkt en gång (kanske två).

    ReplyDelete
  6. haha vilken superkul idé. hoppas det gick bra för honom och för dig i ditt shalom-stickande. tack för sist, vi ses snart igen =) kramkram

    ReplyDelete
  7. Föreslog Eddy en stickfika i helgen, are you up for it?

    ReplyDelete
  8. tack=) ja, jag hoppas han blir glad - och jag ska hälsa och gratta.

    ps, när får vi se shalomen? jag dör av spänning!!

    ReplyDelete
  9. eddy: När jag hittat en passande knapp? :)

    ReplyDelete