Tuesday, March 29, 2011

Stickkalas


EGENTLIGEN HADE JAG ingen lust att åka. Visste inte vad jag skulle ta med mig. Missade en färja (jo, Grötö är en ö) och kom jättesent på fredagskvällen. Fast det gjorde inte så mycket. När jag väl var där insåg jag att jag visst ville var där och att det egentligen inte spelade någon roll alls vilken stickning jag hade med mig. Jag hade sjukt kul! Och jag träffade sjukt kul människor. Som Annuska, (på bilden tillsammans med mig) holländskan som tog sitt pick och pack och flyttade familjen till Värmland. Eller Dineke som driver den holländska spinnfirman DeSpinners. Eller Marianne, en annan holländska vars specialité är att spinna snortunna broderigarn i rent silke. Stickkalas är helt klart bra för själen! Sräskilt när de varar en hel helg!

6 comments:

  1. Det låter som en jätte lyckad kväll! =)

    ReplyDelete
  2. Bra att du hade roligt Elin! Vi ses på stickfrukost hos Eddy:D

    ReplyDelete
  3. Det har varit en härligt helg och vi ser bra trött ut på bilden. Det var ju sista dagen också!!!
    Jag är jätteglad att ja åkte annars hadde jag inte träffat dig! Kramar

    ReplyDelete
  4. A så det är du som kommenterat på min blogg. Kände inte igen dig faktiskt men vi satt i samma soffa i lördags kväll o pratade med Anuska som satt mittemot o spann.

    ReplyDelete