Saturday, March 19, 2011

Stickfrukost


DET VAR TÄNKT som en stickfrukost. Sedan fick Eddy och Anna fynda fritt i min "funderar på att kasta"-garnsäck. Och så passade Eddy på att testa min spinnrock. Och så ville Anna färga lite. Och så... 

Sex timmar senare lämnade Eddy. Ytterligare tre timmar senare gick Anna. En väldigt lyckad stickfrukost med andra ord. 


IT WAS SUPPOSED to be a knitting breakfast. Then I introduced Eddy and Anna to my "waste yarn" sack. Then Eddy tried out my wheel. And Anna wanted to dye some yarn. And after that... 

Eddy left six hours later. Another three hours after that, Anna left for her train. A pretty successful breakfast...

12 comments:

  1. how i wished you where living closer by. a knitting breakfast sound so good

    ReplyDelete
  2. Det verkar alltid vara så trevligt hemma hos dej. Spinna, färga och sticka, bara kul saker :)

    ReplyDelete
  3. Tack för världens bästa stickfrukost..och sopbotanik, färgfrensi, böngryta, stickning, filmtittning...ja, vad det nu var så var det underbart:D

    ReplyDelete
  4. Låter ju mera som en heldag i stickandets teckan de

    ReplyDelete
  5. Vilken frukost! Men du, färgar du med julmust också??

    ReplyDelete
  6. tusentack för igår elin. det var den bästa frukosten någonsin - alla kategorier! och ojojoj vad kul det var att få spinna rock också... nu har du nästan lyckats få ner mig i fördärvet=) vi ses snart igen. krameli

    ReplyDelete
  7. haha=) ja du.... träningstightsen har jag faktiskt och skuttar runt i på gymmet sedan satte jag bara en baddräkt över och en neonfärgad sportbh jag fått någon gång i julklapp. Pannbandet och de illgröna benvärmarna är ett sömnadsprojekt just för ändamålet och våffelhåret gör ju sitt till så att säga....=) kram på dig

    ReplyDelete
  8. Haha, det kan väl knappast finnas något snällt att säga heller:p

    Är det fröer du är ute efter, sommarblommor? eller pelargonfrön kanske´?

    ReplyDelete
  9. Kastade ett öga, snabbt så där och tänkte, vilka långa smala fläskfiléer, men sen läste jag texten också och då så......
    Trevlig frukost!

    ReplyDelete
  10. Stickfrukost, ja du är verkligen fast i träsket ;-). Ser fram mot leveransen...

    ReplyDelete