Saturday, March 12, 2011

Never ending story


JAG BRUKAR VARA präktig nog att påpeka att UFO:n* inte är min grej. Vanligtvis är jag rätt vass på att avsluta det jag påbörjat. Men, det finns ett undantag. The Boyfriend Sweater.

Jag påbörjade tröjjäveln i maj. Kroppen gick som på räls. Sen pausade jag ett slag (över sommaren) innan jag fick armarna klara. Och sedan började helvetet. Jag har gjort inte mindre än tre olika överdelar till tröjjäveln. Alla har blivit fel. Den sista hade blivit okej - om jag inte använt mig av en halv storlek mindre stickor när jag började med oket. Därav randen den lilla randen i brösthöjd. Den syns tyvärr bättre i verkligheten än på bilden. Det är bara till att repa upp och börja om. Igen.

Jag är trött som fanken på den, har funderat på att bränna den på bål, men killen ger sig inte. Han vill ha den. Så jag får fortsätta hatsticka. Fjärde gången gilt?

*UFO = UnFinished Objects

13 comments:

  1. Kom igen! Du klarar det! Heja :)

    ReplyDelete
  2. Varför inte dölja randen med maskstygn i annan färg på garnet. Om tröjan för övrigt passar, så är det mindre arbete. och kanske känns det lite roligare att avsluta.

    ReplyDelete
  3. Fjärde gången, då sitter det !! Håll ut !

    ReplyDelete
  4. Han må da være utrolig tålmodig:) Blir sikkert fin til slutt.

    ReplyDelete
  5. Jag tycker tröjjäveln är snygg som den är, lite tvärtemot en tjejtröja där man gör den större över bysten. ;-) Och ska han prompt ha tröjjäveln får han väl ta den som du gör den, hälsa honom det från mig! ;-)

    Kram!

    ReplyDelete
  6. Imponerad av ditt tålamod....även om jag förstår att det börjar tryta betänkligt.

    Hoppas det går vägen nu :)

    ReplyDelete
  7. haha=) go elin!!! tusentack för idag - det var supermysigt! vi ses imon igen, sov så gott

    ReplyDelete
  8. Hoppas det går smärtfritt den här gången!

    ReplyDelete
  9. Allihop: Tack för hejjaropen! :)

    Tina: Det var en bra idé, men jag tror jag kör på upprepningsmetoden. Så slipper jag påminnas om att jag gjort fel :)

    Johanna: Tja, nu handlar det ju lite om att jag måste se åbäket också. Så det finns ett visst intresse i att det ska bli snyggt...

    Eddy: Tack det samma! Glöm inte sländan!

    ReplyDelete
  10. Haha, tack! Jag gör mitt bästa:) håller på att navajoplya mitt första nu!

    Det är bara att göra om göra rätt, you can do it!

    ReplyDelete
  11. *skrattar* De låg LÄNGST ner i en av mina hantverks korgar!! Inte letade jag sockar där inte......

    ReplyDelete
  12. Tröjjävel och tröjjävel, du kanske inte ska vara så petig? Jag tycker att det är ok med lite fel och ojämnheter här och där. Får lite egen look då. Ungefär som ett ojämnt spunnet garn. Vad säger mannen :-)?

    ReplyDelete