Friday, March 4, 2011

Årets första FO


LINDA VÄNTAR LITET och frågade om jag kunde sticka en babytröja. Så klart! Babykläder är kul. Små, snabbstickade och... Små... Och snabbt klara... Det blev en Baby Yoda Sweater, en knyttröja för 0-6 månaders bebisar. (Säger mönstret, jag vet varken hur stor en nyfödd eller en sexmånaders bebis ser ut.) Det är ett rätt kul mönster, och som sagt, det går fort. Och faktiskt, jag tycker den är rätt snygg också.

Eftersom Linda började prata om sura mjölkspyor kom vi fram till att maskintvättbart garn var en fördel. Jag rotade i gömmorna och hittade ett no-name-akrylgarn. Det var till och med nästan skönt att sticka med! (Det gnisslade inte ens!)

Linda: Om bebisen inte passar i tröjan är det bebisen och som reklameras, inte tröjan. Bara så du vet. 



LINDA IS HAVING a baby and asked me to knit a baby sweater. Baby clothes are fun. They're tiny and easy knitted and... Tiny... And quickly finished. I made a Baby Yoda Sweater, a sweater with ties for babies aged 0-6 monthts. (Or so the pattern say, I haven't got a clue what a newborn or a six months old baby looks like.) It's a quite fun pattern and as I said, it's a quick knit. And, I do think it's quite pretty too...

8 comments:

  1. Haha, älskar reklamationskommentaren! Den kommer säkert passa finfint. Förresten - tvätta först, sortera sen, eller sortera först, tvätta sen?

    ReplyDelete
  2. Haha, det ska bli spännande och se hur man reklamerar en bebis.

    För övrigt så är tröja himla söt. En enkel modell utan att vara "tråkig".

    ReplyDelete
  3. Nydelig liten babytrøye - vi får håpe den passer :D

    ReplyDelete
  4. disa: Tack! :)

    Anna - Alla vet väl att jag är perfekt, kan aldrig göra fel. Alltså måste det vara fel på bebben om den inte passar :) Skickar dig ett mejl om tvättandet.

    Manduzana: Tyvärr tror jag att Linda hellre slänger min tröja än ungen... :/

    Ulla-Bella: Vi får väl göra det. Kan bli svårt med att reklamera ungen :)

    ReplyDelete
  5. Ja,ha ha, nu är det ju sagt. Jag får väl tillägga att modellen ser fint ut :)

    ReplyDelete
  6. Vad söt! Det mönstret ska jag bokmärka, har några vänner som väntar barn nu i vår :-)

    ReplyDelete