Friday, February 11, 2011

JAG ÄR INTE död, bara väldigt, väldigt trött. Förlamande trött. Försöker reda ut om det är baskilusker eller för hög fart på tillvaron. Kanske en kombination.

Jag spinner fortfarande. Och stickar. Och kardar. Handkardning är meditation, du borde testa det. Det här är resultatet av kardandet och spinnandet av fibersnuttarna jag visade senast.



I'M NOT DEAD, just very, very tired. I'm trying to find out whether it's a sneaking cold or a too high speed in my every day life. Or maybe a combination.

Anyway, I'm still knitting and I'm still spinning. And carding. By hand. It's better than meditating. You should try it!

13 comments:

  1. Vilket fantastisk garn du har gjort!

    Usch, det är jobbigt att vara ständigt trött. Ta det lugnt!

    ReplyDelete
  2. Jag har också varit bedövande trött på sista tiden!?! Vintermörkret, virusar eller vad??

    Hoppas du får tillbaks din energi snart.

    Prova med semla..fett, sött och gott. Måste ju ge lite energi i alla fall :-)

    ReplyDelete
  3. Hoppas du frisknar och piggnar till snart!
    Handkardning är meditaiton, jag har kardat så att jag har fått valkar i högerhanden..

    Jag är i Göteborg nu och tre veckor framåt, hör av dig när du har fått orken tillbaka:)

    ReplyDelete
  4. skönt att se, att du lever!!!

    Hääärligt garn!!!!!!!!

    kram och pigga på oss---kanske pegga upp??--:-))

    ReplyDelete
  5. It was so nice to spend some time knitting next to you last weekend! And, your yarn is gorgeous!

    ReplyDelete
  6. Undrat vart du tagit vägen, lev väl...

    ReplyDelete
  7. Vilket härligt garn!! Hoppas du får vara piggare snart. =)

    ReplyDelete
  8. Konstig nog känner man sig oftare tröttare när ljuset kommer tillbaka.. borde vara omvänt. Hoppas dina D-vitamin depåer kommer i balans så du blir piggare. Garnet är ju helt supert, men kardingen har jag för tillfället givit upp..

    ReplyDelete
  9. Fattar mig kort ;-) -Ta lite promenader och meditera (spinn mera). Hoppas du piggnar till, jätte fint garn!!

    ReplyDelete
  10. Manduzana: Tack!

    Fru Purjo: Semla låter som ett bra tips! :P

    Anna: Jag mejlar dig!

    Lilian: Pegga upp? Vad har du nu hittat på? :)

    Sandy: It was nice to meet you too! As always! ;) (And congrats to the win)

    Disa & Ulla: Tack!

    Camilla: Hö, ska du säga det? :)

    Mia: Kanske är det så. Med ljuset, menar jag. Kardningen kommer. Eller inte. Hade jag inte sått ett par så suveräna kardor hade jag nog fortfarande tycket att det var pest :)

    Mac: Får jobba på promenaderna... Så jäkla tråkigt, bara. :S

    ReplyDelete
  11. Pegga upp-------har du aldrig spelat golf??

    Jag bodde granne med en golfbana i Mellerud, det smittade av sig-----

    En pegg är den man sätter golfbollen på-----sedan är det bara att spela-----

    ReplyDelete
  12. Jaja ;). har inte kunna hålla mig, bara tvungen att börja på ponchon, men nu väntar jag in dig. SKYNDA SKYNDA...

    ReplyDelete