Saturday, February 19, 2011

Frasse, ullen och jag


FÖRRA HELGEN VAR inte bara hönsskit. Det var fårpedikyr också. Och ett berg av nyss avhyvlad ull som jag fick rota hur mycket jag ville i.

Jag  kom hem med två bärkassar. Vilket är en bra bit ifrån de två sopsäckar jag tog hem sist. (Efter höstklippningen.) Fast den här gången var det bara den absolut bästa ullen. Och vilken jäkla fin ull sedan! Jag har suttit och sorterat och testa (delat på ullockarna) idag och jag har varit lycklig. Visst är det skumt att ull kan göra en så glad? Lägg en katt i knät ovanpå det och så har du en riktigt bra dag! Frasse, ullen och jag det är grejor det!

13 comments:

  1. Mys-Frasse! :-) Ångrar att jag inte stoppade ner honom i resväskan... ;-)

    ReplyDelete
  2. Kjenner til den følelsen. Det er himmelsk deilig med nyklippet ull:)

    ReplyDelete
  3. Ja, ull kan göre en mycket lycklig!!*ler* UNDERBART material/garn!!

    ReplyDelete
  4. Vad gott du har det =) Blir spännande att följa ullen

    ReplyDelete
  5. Låter bara helt fantastiskt :)

    ReplyDelete
  6. Vad roligt att ullen du fick med dig var fin! Hoppas den blir trevlig att erbeta med sedan också!

    ReplyDelete
  7. Det ser härligt ut! Katter och ull, det är livet det :)

    ReplyDelete
  8. hejhopp=)
    superkul att träffa dig idag på stickcafét och inspireras av allt spinneri.
    hoppas vi får chans att träffas fler gånger, det hade jag tyckt varit superroligt.

    kramkram evelina

    ReplyDelete
  9. Jamen det är ju så vägen till lycka har underliga vägar. Jag knypplar mig lycklig och katterna tittar på, bättre kan det inte bli!
    Agneta kram

    ReplyDelete
  10. Hej Elin!

    Jag hoppas att allt är bra med dig. Det har varit lite tyst om dig det senaste. Jag kommer hem i helgen. Vi kan ju höras då. Ha det så bra! Kram på dig!

    ReplyDelete
  11. Det är ju som det är när man är hemma en gång i månaden: På fredag ska vi hem till mina föräldrar och på lördag ska vi ut och äta med Henriks föräldrar. Jag kan säkert komma förbi före kl 13 på lördag. det är inga problem. Jag har dessutom fredag dagtid fri. Jag kan ringa dig på fredag! Ha det så jättebra!

    ReplyDelete
  12. hej=) jag pratade med anna och hon berättade att vi skulle åka och färga på tisdag. å så kul! det ser jag fram emot!! ska bli så kul att lära utav dig, men förbered dig på att leda en blind genom en djungel... =)
    hon sa även att du kunde tänka dig att ta med lite extra garn... som man kanske kan få investera i utav dig??? det hade ju varit fint, ska visserligen gräva i gömmorna för att se vad som finns härhemma..

    vi ses på tisdag. kramkram

    ReplyDelete