Sunday, February 13, 2011

Den nya utedrogen

JAG HAR SNORTAT hönsskit i två dagar.

Biverkningar: Starkt stickande känsla i nos samt kraftig träningsvärk.

Visst har vi haft höns hemma. Morsan och farsan har det fortfarande. Ändå var det där med att handskura sittpinnarna och bajsrännan med rotborste var något helt nytt gör mig.

(Jag har varit här och när jag inte är där och fuskar mig genom hönshusstädningen lovar jag att de har Västsveriges absolut renaste hönshus.)


Här hade jag tänkte lägga in en teckning på hur hönsskitsnortande går till, men insåg att det var ytterst olämpligt att visa hur man missbrukar, så jag lät det vara.


I'VE BEEN SNORTING hens poo for two days.

Side effects: A biting feeling in my nose and sore mucles.

We have got hens at my parents home like forever. My folks still have a few of them. Still that thing about scrub the resting stick by hand is something completely new to me.

(I've been here and I promise that they normally got the cleanest hen house in Western Sweden. Right now I'm not sure they qualify for that as I did cheat some...)

13 comments:

  1. Tack för hjälpen! Hönorna är nöjda med sin nu lite renare tillvaro. idag tänkte jag försöka snickra och städa klart där ute.

    Hoppas hemresan gick bra!

    ReplyDelete
  2. tur du inte behövde rengöra sittpinnar mm med tandborste --tihi

    ReplyDelete
  3. Då har du jobbat hårt hör jag!! Och förtjänar all sticktid i världen. =)

    ReplyDelete
  4. Här kör vi med högtryckspruta, tom färgen försvinner om man vill. Det går att fjälla fisk också. Hönspoo är theee shit! Skulle inte du ta det lite lugnt typ sticka, spinna å sånt ;-)

    ReplyDelete
  5. Tack för alla tips om ohyran! Kanske är jättedum fråga, men när jag fryser garnet, ska det frysas i påsarna då?

    ReplyDelete
  6. Nej, jag kan inte heller frysa allt. Men jag tänker att jag fryser allt som får plats och lägger det som inte får plats i påsar så länge och fryser det senare. Tror jag. Verkar det som en bra idé?

    Oh, inte visste jag att du gillar speedway! Va roligt! Jag är alldeles tokig. Tittar även på tv:n så fort jag får chansen. Jag minns Kaparna från när jag var liten. Det är synd att många lag inte har råd att finnas längre :/

    ReplyDelete
  7. Chicken shit luktar inte gott men jag tittade in på bloggen och det ser ju så mysigt ut där du varit.
    Trött, vad är det för nåt? Ögonen går i kors precis hela tiden, vad är detta?
    Agneta kram

    ReplyDelete
  8. Haha, känner igen känslan från när vi varit hönsvakter åt bortresta grannar. Upptäckte för ett par år sedan att graviditetsillamående och hönsskit var en sällsynt dålig kombo...

    ReplyDelete
  9. har du kollat in fårmagarna efter julklappslammet då? :-)

    ReplyDelete
  10. Agneta: De säger att man blir trött när det blir ljusare. Jag vet inte, men det sitter i...

    Knitarina: Ha ha, kan tänka mig. I kompisens fall är det snarare gravidmagen som är ivägen.

    Anna: Självklart! En del magar är VÄÄÄLDIGT stora. Någon gång i slutet av mars fram till mitten av april kan man nog räkna med att det blir något av magarna...

    ReplyDelete
  11. Tvättat första härvat av garnet precis, gissa om vattnet blev smutsigt...

    Tack för igår:D

    ReplyDelete
  12. Anna: Ha ha, kan tänka mig det! :) Tack detsamma! :D

    ReplyDelete