Friday, January 21, 2011

Tur


TUREN HAR VARIT på min sida på sistonde. I alla fall när det gäller byten och fina garnvinster. För en halv evighet sedan bytte jag ett effektgarn jag nog aldrig skulle ha använt, mot fyra nystan alpackagarn. Jag begärde mycket mindre än vad jag fick, men Myggan är snäll. Hon skickade med ett par stickmarkörer också. Gôrfina! Behöver ni nya ska ni snacka med henne, hon är skitduktig! Garnet ska bli en sjal till min mormor. Funderar på något i den här stilen.

Och lagom till jul vann jag garn i Grodans adventstävling. Två nystan Debbie Bliss Rialto DK. Lyx! Ska bli en mössa. Förhoppningsvis kommer jag igång (och avslutar) innan vinterkylan försvinner. Och så hade Caprifool en riktigt klurig utmaning i sin blogg någon gång i mellandagarna. Jag var inte snabbast med svaret, men jag var så duktig att jag fick ett tröstpris. Ett sockgarn i BFL. Ska bli ett par sådana här när jag väl får tummen ur.

4 comments:

  1. Hej,
    Jag undrar hur man får en hemlis att skicka paket till?
    Va Mycke inspiration man får av fin blogg :)
    Ha en trevlig helg.
    Mvh Johanna

    ReplyDelete
  2. Välkommen till min tävling det var ett bra sätt att läsa nya bloggar

    ReplyDelete
  3. JAG hade tur som fick dig som min hemlis.

    ReplyDelete