Sunday, January 23, 2011

Tre knäppa vintersporter du aldrig kommer se i OS



DEN STICKANDE BRODERN fyllde år idag. Eftersom han inte är som alla andra (som skulle fixa fest eller kalas) bjöd han till traditionellt vintersepel i knäppa islekar istället. Jag slår vad om att ni inte hört talas om hjälmcurling, issprint eller skridskoskytte tidigare? 


THE KNITTING BROTHER celebrated his birthday today. As he's not like everyone else (that would have arranged a party) he invited his friends and family to compete in the traditional crazy ice winter games. I bet you never heard of helmet curling, ice sprint or ice skating biathlon before!

9 comments:

  1. Vilken go brorsa du har! Jag gillar att han inte har vanliga kalas, och hjälmcurling föll jag som en fura för. Schysst kille!

    ReplyDelete
  2. Nä, det hade jag inte hört talas om!! Ser väldigt roligt ut. Härlig bror du har!! =)

    ReplyDelete
  3. Roligt! Alla nya sporter börjar ju som "särsport" någonstans! Personligen har vi uppfunnit en ny definition av "curlingföräldrar" - föräldrar som använder sina barn som curlingstenar - i tefat på isen...

    ReplyDelete
  4. Haha! Jag gillar din bror. :-D

    ReplyDelete
  5. Det høres ut som han er god på leker!

    ReplyDelete
  6. Min broder är rätt påhittig. Särskilt när det gäller sporter. Och kul var det! Riktigt jäkla kul!

    ReplyDelete