Friday, January 14, 2011

Stickbryt

JAG VAR RÄTT pigg i morse och på vagnen in till stan tog jag upp min sockstickning. Jag lade ner den ganska snart igen eftersom det såg ut så här:



Jag antar att det betyder att
a) KnitPro-stickor inte är gjorda av järnek
b) min väska är för full och jag för ovarsam och
c) att det är bättre att använda metallstickor till spårvagnsstickningen.


I WAS PRETTY alert this morning and on the tram on the way to work, I picked up my ongoing sock project. I put it down pretty soon. You can see on the picture why.

I guess that means that:
a) my KnitPro needles are not made out of the strongest kind of wood
b) my bag is to packed and that I may not bee to kind to it and
c) it's a better thing to use metal needles for any knitting sock project traveling in a bag.

11 comments:

  1. oh men va tråkitg...kör själv enbart på bambustickor på dom jag brukar dra med meg i väskan...knit pro`n använder jag på mina hemarbeten...

    ReplyDelete
  2. Men oj, oj oj... mina knitpro är jag så rädd om så de brukar inte få följa med på utflykter.

    ReplyDelete
  3. Det er dessverre mange som opplever det samme. De er rett og slett ikke bra nok. God helg:)

    ReplyDelete
  4. Aj aj, inte roligt! Antingen får du använda metallstickor eller så får du införskaffa en sån där WIP-tub som man stoppar stickorna i.

    Kram

    ReplyDelete
  5. Nej, vad B!!!! Har haft av 2 KnitPro stickor jag med.. den ena vet jag inte hur det gick till riktigt, den andra gick av under kursen i tvåändsstickning.. Men de är ju så sköna att sticka med så jag vägrar ge upp dem =)
    mary-ann Bra tips!

    ReplyDelete
  6. :( Inge kul när det ser ut sånt!
    Såg att du fått ett bra tips om WIP-tub, inte dumt när man har med sig arbetet (inte dumt annars heller :)

    ReplyDelete
  7. WIP-tub hade nog inte varit fel, men jag är för snål. Så det får bli metallstickor i fortsättningen.

    Nynke: It's Regina Hand Dyed Effect.

    ReplyDelete