Tuesday, January 18, 2011

Babe, utmaningen är antagen


JAG SKYLLER PÅ kasst fotoväder, Camilla skyller säkert på julen. Vi är sena båda två. Hon på att skicka paketet och jag på att visa upp det.

Men här är det. Decemberpaketet i Hemlis 7. Garnet är handspunnet och supermjukt och kommer från landet Långtbortistan - eller var det kanske landet brevid? Någonstans i Sydamerika var det i alla fall. Och med garnet fick jag ett mönster på en spetsstickad poncho. På rent djävulskap, jag lovar. Camilla vet att jag inte kan sticka spets. Och yepp, det var en utmaning. Jag citerar hennes brev: 

Mönster Poncho - en utmaning, för du en så gör jag en...???

Babe, stryk frågetecknen (???) och börja sticka, utmaningen är antagen. 


I BLAME THE bad photo weather, Camilla may be blaming Christmas. We're both late. She for not mailing me the package in time and me by not showing it earlier than this. 
But here it is. Finally. The Secret Pal package for December. The yarn you see is handspun and extreamly soft. I think it's alpacka from the contry of Farfaraway. Or the country next to that, I don't remember. It might be somewhere in South America. I think. Together with the yarn came a pattern for a lace knitted poncho. I think she sended it just to be ugly. She knows that I can't knit lace. And yes, it's a challange. I quote her letter:

Pattern Poncho - a challange, 'cause if you make one, I make one... ???

Babe, rub the questionmarks away and start knitting, the challange is taken.

2 comments:

  1. Fin pakke:) Lykke til med prosjektet.

    ReplyDelete
  2. OK!!! Då kör vi, måste först avsluta en barntröja och sen hitta rätta garnet till utmaningen. Tror kanske att garnet du fick i paketet är lite för tjockt. Kollade med "Knyppeltanten" som gjort ponchon, hon rekommenderade garn typ Tete Elegance, rätt så tunt alltså. Låter dig veta när jag är i startgropen.

    ReplyDelete