Friday, December 3, 2010

We got a winner!


DET ÄR LUSTIGT hur olika vi ser på saker. Och hur olika vi tänker. Jag hade inte en tanke på att ange rekommenderade stickor när jag lade upp mina garner på Etsy. För ett knappt år sedan hade jag förbannat någon som varit så jäkla korkad att den säljer ett garn utan att berätta vilka stickor man bör använda. Men på det året som gått har jag lärt mig att si och så många meter betyder ungefär så tjock stickor. Och när man väl lärt sig det där, är det väldigt lätt att glömma att alla inte samlar samma (ibland onödiga) information som du själv.


Jag har fått massa bra feedback på shopen. Jag kommer bland att uppdatera alla garner med tvättråd och rekommenderad stickstorlek. På sikt kommer bilderna fotograferas i samma miljö för att bli mer enhetliga (tack MiaStick för ditt fiffiga tips om tvättkorgen) och kanske kommer jag också att göra mindre provlappar för att visa hur garnet ser ut uppstickat.

Men det här var ju en tävling och en tävling brukar ha en vinnare... Efter att ha skalat bort smickret och tagit en närmare titt på den rena feedbacken, har jag en solklar vinnare. Och sedan lade jag på smickret och fick en självklar kandidat till ett tröstpris.

Vinnare är: Therese!
Therese, du får ett presentkort på $30 att spendera i shopen.


Tröstpriset går till: Kajsa som var gav en extra värmande kommentar.

Jag kommer mejla båda vinnarna inom kort för mer information.

Och till dig som inte vann - misströsta inte. Du får en chans till i Stickameras julkalender!


IT'S FUNNY HOW different we all see and think about things. I didn't have a thought of writing down recommended needle size for the yarns in my shop. Less than a year ago, I would have been really irritated on anyone stupid enough to sell a yarn without telling me which needle to use. (At least which one to start with.) So why didn't I write about the needles? Well, I've learned a lot during the recent year. I'm nerd enough to know just about which needle size to use for a certain yarn. And I have forgot about how it was not knowing where to start. (Not everyone can be as nerdy as I am)

I've received a lot of good feedback on the shop. The needle size is just one thing. Another is washing recommendation. All my listed items will be updated with this information anytime soon. By time I will also make the pictures more homogeneous by taking the photographs in the same environment. And maybe I will make small swatches to show what the yarn look like knitted up.

But this was a contest and as contest usually got winners. Looking beyond the flattering comments, I had one comment standing out from the rest. And while looking at flattering words, I found a winner of a consolation prize.

The Winner is: Therese. (Swedish link)
Therese will receive the $30 gift certificate.

The consolation prize goes to: Kajsa who wrote me a very nice comment.

I will e-mail both of you soon for more information.

And for you who didn't win, don't despair, there's another chanse here. (Site in Swedish with a competition open only for Europeans.)

3 comments:

  1. Grattis till vinnarna! Själv hoppas jag på vinst i Stickameras julkalender! :-)

    ReplyDelete
  2. Aj, aj! Hann ju inte med denna tävling. Men jag är med på julkalendern och då hoppas jag på vinst!
    Grattis till vinnarna!

    ReplyDelete
  3. Garnet är UUUUUNDERBART, otroligt ljuvligt att sticka i! Jag vill aldrig att det ska ta slut! <3

    ReplyDelete