Friday, December 17, 2010

Vad gör du nu för tiden?


JOBB. PRAKTIK. ARBETSTRÄNING.
Vad är skillnaden?

Tja, jobbar gör man när man är frisk. Praktiserar gör man när man inte har tillräcklig kunskap inom ett yrkesområdet. Arbetstränar gör man när man varit sjuk.


Jag arbetstränar. Det akterseglade jobbet är inget jobb, det är ingen praktik, det är arbetsträning. Och jag är inte till sjöss. Jag är iland. På ett kontor. I en bransch där jag inte kan ett skit om någonting. Vilket faktiskt är en ganska befriande känsla. Inte en jäkel klandrar mig för att jag inte kan någonting. Suveränt.

Varför jag arbetstränar, berättar jag en annan gång.  Men jag mår bra. Jag har en arbetsplats. Jag har arbetskamrater. Jag har arbetskamrater som vill fika med mig. Arbetskamrater som lunchar med mig. Arbetskamrater som säger att jag är duktig. Arbetskamrater att skratta ihop med. Jepp, livet är rätt bra nu.

7 comments:

  1. Vad härligt, arbetskamrater är guld värt. Något att göra genom dagen också, det är faktiskt skönt när man har skillnaden av jobb/ fritid. I lagom doser då.. Hoppas du trivs både med jobbet och miljön:)
    p.s. kameran är nog som andra kameror och ligger bland det mest idiotiska saker..

    ReplyDelete
  2. Vad härligt att du gillar "jobbet", att arbetskompisarna är jyssta. Hoppas att du har lite energi över till att spinna/ sticka. Kram kram!

    ReplyDelete
  3. Det tycker jag låter jättebra! kram

    ReplyDelete
  4. Goa Elin! Vad glad jag blir för din skull! Det är du värd och jag hoppas att allt går bra den här gången! Jag fick ett jättegulligt julkort idag:). Jag funderar på grönt, eller mörklila... Tänk mossgrönt eller aubergine. Vci hörs om det! Kram på dig och trevlig helg!

    ReplyDelete
  5. Grattis! Titta in hos Caprifool!

    MVH/Annika, din medtävlare

    ReplyDelete
  6. Bland nystan o papper: Det ÄR skönt. Alla behöver känna lite uppskattning ibland.

    Mia: Jepp, arbetskamrater kan vara finfina saker. Och ja, kameran låg på ett helknäppt ställe. I garnförrådet. :S

    Stickeri Stickera: Får MASSOR av energi över till att spinna. Faktum är att det är bättre nu än tidigare på den fronten. :P

    Linda: Tack!

    HandMade: Så söt du är! Tack! Och jag tror att båda färgerna hade kunnat bli riktigt snygga. Kanske för att jag gillar dem båda. Blir fin spinntid för mig ;)

    4katter...: Grattis på dig med! Det var en jämn kamp. Lätt och lurig på samma gång. Ett slag för fler såna tävlingar! :)

    ReplyDelete