Wednesday, December 8, 2010

Till min hemlis

Hörredu Hemlisen, det kanske är dags att du avslöjar vem du är så jag kan skicka över en almenacka till dig? (Av ren envishet använder jag aldrig smileys i ren text - förutom i mejl. Men jag tänkte tillägga att det hade varit en sån efter den där frågan om jag nu hade använt mig av dem. I annat än mejl, då.)


(Till alla andra: Jag har inte fått mitt novemberpaket och den tålmodiga sjömannan börjar bli lite grinig)



HEY, SECRET PAL, maybe it's time for you to tell me who you are so I can send you a calendar?

(To everyone else: My secret pal haven't send me the November package yet. The patient seaman starts to get  grumpy.)

19 comments:

  1. Då är vi två som väntar på novemberpaket... jag fick mitt oktoberpkt i mitten av november...
    Susanne

    ReplyDelete
  2. Åh, vad trist. Blir man sen kan man ju åtminstonde höra av sig och meddela det. Man får hoppas att det inte hänt nåt.

    Jag väntar ju fortfarande på en stickpåse jag... ;-)

    ReplyDelete
  3. Susanne: Det är faktiskt jäkligt dåligt. Men okej, det kan finnas omständigheter.

    Johanna: Hemlisen har hört av sig. I slutet av november, sa att paketet skulle bli lite sent. Men nu börjar det bli mycket sent! Tycker jag.

    ReplyDelete
  4. Jag väntar på både oktober och november. Men det ryktas om att det har blivit ivägskickat men kommit bort i posten.

    ReplyDelete
  5. Manduzana: Man kan inte rå för vad som händer med Posten, men det är jäkligt sällan ett paket verkligen kommer bort. Trist när det blir sådär... Hoppas du får novemberpaketet i alla fall!

    ReplyDelete
  6. Therese: Det kanske är en massiv Hemlis-sjukdom som härjar? En sån som gör att Hemlisarna inte orkar gå till Posten? Fast jag tror inte min hemlis är sjuk, jag tror bara hon har för mycket att göra. Så jag ger en liten påminnelse.

    ReplyDelete
  7. Jag tror på Hemlis-sjukdom. Men jag har faktiskt fått ett meddelande om att November blir i december, så det gör inte så mycket. Varje tripp till brevlådan är ju så spännande numer... :-)

    ReplyDelete
  8. Therese: Det har jag också fått. Men det har varit december i en vecka nu.

    ReplyDelete
  9. Haha, förlåt att jag skrattar... Jag har ännu inte kommit på vem min hemlis är & de har ju inte Du heller då =)
    Trist att du inte fått nov-paketet - aptråkigt! & flera andra med.. hoppas de kommer å de snaraste & att Ulrika fått veta. ***Slemmar med grönt på de som inte skickar sina paket i tid & som inte har en bra ursäkt!!*** (& de är riktigt grönt nu.....)

    ReplyDelete
  10. Alexandra: Nä, men jag har inte fått svaret skrivit i pannan än :) Det lustiga är att din hemlis är mitt framför ögonen på dig. Du kanske behöver gå till optikern ;)

    ReplyDelete
  11. Nej nu minsann!! Kanske du inte ska ha ngt paket som retas så? Jag kollar ju på alla & har typ 2 förslag kvar, ställde den 3:e mot väggen (Inge) men de var fel. Kan bara vara Annika eller Mikaela tror jag, men ja, jag är bevisligen urkass på Hemlisar! Kanske ska gå till Optikern trots allt.. Kul är det att få paket i a f ;)

    ReplyDelete
  12. Hemlis är inte sjuk... har bara näringsbrist i hövve och ett överbelastat minne, men nu så, du borde ha paketet idag. Jàtte ledsen, vill inte vara orsak till att tålmodig sjöman förvandlas till uppretad sjöbuse

    ReplyDelete
  13. Haha! Du är ju underbar! Det är tur att jag inte är din hemlis och att jag inte är försenad:).

    Fiber säger du! Härligt! Du är så himla duktig och du har ju din fina shop och allt men jag undrar om du skulle vilja spinna ett garn till mig efter mina önskemål?

    ReplyDelete
  14. Alexandra: När du fått veta vem din Hemlis är ska jag säga hur jag knäckte det. Det var faktiskt en ren slump, men ändå jäkligt uppenbart. Fast det är lätt för mig att säga. Min hemlis kanske tycker att hon är uppenbar också. Det tycker inte jag. Men jag har mina aningar.

    Hemlisen: Så snart jag kommit på vem du är ska jag ordna ett riktigt näringsrikt kit till dig. Och en fin almanacka. Tills dess får du skruva ner tempot i livet några snäpp innan minnet kraschar helt. Kram!

    HandMade: Jamen jag är ju inget monster. Bara lite otålig. Och jag spinner gärna garn åt dig. Hör av dig med info om vad du är ute efter.

    ReplyDelete
  15. Inte kommit nagot paket?

    //Hemlis

    ReplyDelete
  16. Hemlisen: Det kom idag! :) Tack!!! är cirkeln på kortet en ledtråd? Och är det i så fall möjlig att lista ut vem du är nu?

    ReplyDelete
  17. Gott att Du fått ditt paket =) Jo, det kan nog hända den bäste att man blir sen ;) Så, då har du knäckt det med de som jag fotat/skrivit antar jag? Hmm.. Upp med kort på ditt så jag får knäcka din *Hahaha*

    ReplyDelete
  18. Alexandra: Jag knæckte det INTE bara genom dina ledtrådar. Jag trillade på hennes blog. SEDAN laste jag ledtrådarna. Och då var det ju lætt som en plætt :)

    ReplyDelete