Tuesday, December 21, 2010

Skillnaden på tunnt och tunnt

JAG FICK EN beställning på handspunnet sjalgarn där antalet meter var viktigare än antalet gram. Så jag provspann ett garn bara för att se hur många meter jag fick ut på ett hekto. Jag var ganska stolt när det visade sig att jag fick ut 380 meter tvåtrådigt garn. För mig är det rätt tunnt.

Idag läste jag på Hillevis blog att hon får ut 366 meter tvåtrådigt - på 25 gram. (!!!)

Jag antar att det är skillnad på tunnt och tunnt.


I GOT AN order for handspun lace yarn where the yardage was more important than the weight. So I test spun a yarn just to see how many yards I could make out of 3,2 oz. (100 grams - or 3,2 oz is the standard weight of yarn and fiber in Sweden) I was pretty proud when it turned out that I could spin 416 yards of 2-ply out of it. For me, that's pretty thin.

Then, today, I read a post in Hillevis blog (English link) that she had spun a 2 ply lace yarn of 400 yards - out of a 0,8 oz!

I guess that's there a different about thin and thin.

2 comments:

  1. Jag är da mäkta imponerad redan på ditt garns tjocklek, nu ska jag vidare, 25g, är det möjligt!!

    ReplyDelete
  2. Jösses! Det var inte dåligt med 380 m på ett hekto, du är duktig du!! *ler*

    ReplyDelete