Tuesday, December 7, 2010

Om att hjälpa en medmänniska


VILL DU GÖRA något fint för en medmänniska i jul? Gå in på den här bloggen och skänk 100 kronor till Karin. Jag har gjort det.

Jag har en vän som precis som Karin är mycket, mycket sjuk - jämt, alltid och ständigt. Jag önskar att min vän varit frisk nog för att kunna göra det som Karin vill göra - åka på semester med sin familj innan hon inte orkar längre. Karin är 27 år, har en liten dotter och två bonusbarn - och tillbringar 8-10 månader om året på sjukhus.

För de flesta av oss är 100 kronor inte så mycket. För andra gör det verkligen skillnad. Även om de bor i Sverige.


THIS IS A post about a 27 year old mom who spend 8-10 months a year at hospital. Before she gets too sick, she wants to go on a vacation with her family. This is a request to give a small amount (10 Euro) to make this girls dream come true. If you want to read her blog - which is written in Swedish, use Google Translate.

4 comments:

  1. Japp, har också oberserverat Karin.....usch och fy och stackars dom som är så sjuka!

    ReplyDelete
  2. Ja herregud, jag som tycker att jag mår dåligt liksom, det är ju INGENTING emot vad som drabbat karin!!! Det är ju tyvärr inte jätteovanligt att div olika sjukdomar debuterar vid graviditet... =/

    ReplyDelete
  3. Snäkskalsdalen: Det var faktiskt via dig jag upptäckte henne :)

    Linda: Allt är relativt. Och de som är RIKTIGT sjuka är oftast sjuka ensamma. Få vet om att man kan vara sjuk på ena eller andra sättet för det är inte så vanligt. Ditt sjuka är ju inte heller så jäkla kul. Eller vanligt. Eller ett känt problem. Tyvärr. Vill du också ha en hundring? :)

    ReplyDelete
  4. Förvisso varken kul eller vanligt, eller känt. Men en baggis i jämförelse! =) Jag klarar mig fint utan hundringen, men du kan få bjuda mig på godis nästa gång vi ses istället! =)

    ReplyDelete