Saturday, December 4, 2010

Killens jävla tröja

DET GÅR TROLL i killens tröja. Ja, jag börjar tröttna. Hur kommer det sig att han alltid ser så jävla feminin ut när han får på sig den?

(Jaja, jag vet, jag är inte så bra på det där med att göra halslinningar...)

THERE'S SOMETHING ABOUT my boyfriends sweater that drives me mad. How can I - or he - or the sweater, make him look soo feminine wearing it?

(Yeah, I know, I'm not good at this neck thing...)

5 comments:

  1. Jo men det är bättre göra en stor halslinning så huvudet går i än förliten och man får ha tröjan uppe på huvudet ;)
    Se det positiva :)

    ReplyDelete
  2. Mmmm...kanske lite feminin...men den håriga bringan tar död på alla sådana funderingar ;-D

    ReplyDelete
  3. konsten sitter i betraktarens ögon

    ReplyDelete
  4. Lite väl feminin kanske. Med tre herrar i huset så har jag stickat avtagningen i raglan lite annorlunda. Den ska gå mera rätt upp, än sån på skrå( skjevt/ rät vinkel..svenskan igen..), mot axeln. Om du har minskat en maska vart annat varv runt hela bröstkassen så kan du minska två i ärmen och ingen på bröst/ rygg varannan gång, då blir avtagningen mera som en vanlig ärm. Men din ärm borde kanske också varit lite bredare, tänk på bicepsen på herren.. I varje fall, när ärmen har ca 10 cm bredd kvar, vet inte hur många maskor det blir hos dig, så slutar du maska av och stickar vidare bara på ärmen ett avlångt stycke som ska räcka fram till halsen, dom måste du sedan sy fast mot rygg och bröstpartiet( eller du stickar ihop maskorna medans du stickar det avlånga... Har du en gammal lamullströja hemma eller annan herrtröja så ser du kanske vad jag menar.. Bredaxlade manfolk ser femi ut i vanliga raglanfällninger.. Fin fram en tunn herrtröja och försök tänka hur den är gjord. Det värsta är att få det fyrkantiga hörnet vackert.

    ReplyDelete
  5. Tvärslå: Hm... Jag vet inte det...

    FruPurjo: Tja, manliga balettdansörer har väl typ också såna där tröjor ibland. Eller?

    lilian: Yepp, och objektet ser för jävligt ut! :/

    Mia: Tack för tipsen! Tror jag kommit på vad jag gjort för fel. :)