Saturday, December 18, 2010

Färskt från spinnrocken



DET HÄR ÄR vad jag pysslat med på sistonde. Sjalgarnerna kommer att läggas upp till försäljning på min Etsy shop inom en snar framtid.

Spolarna från vänster: 2-trådigt sockgarn i 100 % BFL och ett sjalgarn i 100 % Wensleydale som fortfarande är under arbete. Det ska bli 2-trådigt.

Härvor från vänster: vitt sjalgarn 100 % BFL, 3-trådigt navajotvinnat sockgarn i 100 % BFL, två härvor supermjukt elastiskt mysgarn (jag är sjukt förtjust i de där härvorna) i 100 % merino cross. Den lila härvan längst ner till vänster är ett "gammalt" 2-trådigt garn som uppdaterats till 4-trådigt kabeltvinnat garn.

Knyten uppifrån och ner: Rosa och svart; kabeltvinnat garn 100 % merino  ihop med bommulstråd. Turkost kabeltvinnat sockgarn 100 % Cheviot, lilamelerat kabeltvinnat sockgarn i 100 % merino. Mintgrönt kabeltvinnat sockgarn i 100 % Texel.


THIS IS WHAT I've been doing lately. The white and pink lace yarns will be put up for sale at my Etsy shop soon.

Bobbins from left: 2 ply sock yarn 100 % BFL, lace yarn 100 % Wensleydale that's still under construction. It will end up as a 2 ply yarn.

Skeins from left: White lace weight yarn 100 % BFL, 3-ply navajo plied sock yarn 100 % BFL, two skeins of super soft elastic cosy yarn (I really like this one) 100 % merino cross. The purple skein in the lower right corner is an "old" 2 ply yarn updaded to a 4 ply cable plied yarn.


Bundles top down: Pink and black; cable plied 100 % merino and black 100 % cotton threads. Turqouise; cable plied sock yarn 100 % Cheviot, Marbled purple; cable plied sock yarn 100 % merino, Mint green; cable plied sock yarn 100 % texel.

10 comments:

  1. Det är inte klokt vad mycket fint du gör :)

    ReplyDelete
  2. De där orangea härvorna fick mig att dreggla så det fräser och blixtar i datorn.

    ReplyDelete
  3. Myggan: Tack!

    Manduzana: Nu rodnar jag nästan!

    Alexandra: :P

    ElsieoViola: Då är det en jäkla tur att du bor i andra änden av landet, för hade hållt i dem och sett dem på riktigt, hade du smällt av. Jag är så sjukt nöjd med dem! Det värsta är att jag inte har en aning om vad jag ska göra med dem :S

    ReplyDelete
  4. Fasen vad duktig du är!! Har du tid att träffas i mellandagarna? Vi har dealat till oss att jobba hemifrån mellan jul och nyår så jag kommer att vara i GBG i över en vecka! tJOHOOOo!

    ReplyDelete
  5. Ante mig att rocken inte stod ifred fastän det inte varit bilder här. Det garnet är fantastiskt, vilka färger också, mjuk elastiskt, låter spännande. Kabeltvinnat, nya begrepp att finna ut av igen..Etsybutiken kommer att gå som smort nu :)

    ReplyDelete
  6. Mmmmmm! Spinna själv!
    DET är något jag skulle vilja prova i framtiden!
    Men rätt tid har inte infunnit sig än.
    Först på tur är att väva mattor.
    Hoppas på att komma igång med det nu i jul/nyår =)

    Ha det gott!

    ReplyDelete
  7. Så vackert! Önskar att jag hade en spinnrock. Sländan är liten och praktiskt men det tar for ever!

    ReplyDelete