Sunday, December 26, 2010

Årets mest otippade julklapp


VAD ÄR DET mest otippade du skulle kunna få i julklapp? För min del skulle jag svara garn. Min ömma moder pupmade mig hårt på julklappsinformation i år. När jag inte längre kom på något, sa jag "garn" - trots att jag visste att hon skulle gå i taket. Och det gjorde hon.


Med det sagt kan jag lova att det inte var min mor som kom med förslaget till årets mest otippade julklapp. Det var min pojkvän. Han köpte inte heller garn till mig. Och inte ull. Han köpte ett helt jäkla får.

Jepp, jag fick ett lamm i julklapp. Att lammet inte existerar mer än i baggens gigantiska klockor än, är en mindre fråga. I april när Lindas får lammar får jag välja ett vilket som helst. Sen tar Linda och Stybbe hand om det tills jag väljer att ta hem det - eller slakta det. Försöker hinta till killen att det kanske är på sin plats med en bondgård i julklapp nästa år. Så jag kan ta hand om fåret själv. Han verkar inte tycka att det är någon vidare bra idé. Kan inte förstå varför.

Fortsättning på julklappshistorien lär följa...


What is the most unlikely Christmas gift you could get? For me, I have to say "yarn". My tender and caring mother was really annoying asking over and over again what I wanted for Christmas. When I could think of no more, I said "yarn" - even thought I knew she would make a fuzz about it. Which he did.

With that said, I can promise that it wasn't my mom who came up with the idea of this years most surprising gift. It was my boyfriend. He did not buy me yarn, nor wool. He bought me a whole sheep.

Yes, it's true, he gave me a lamb for Christmas. It doesn't exist more than in the gigant balls of the ram yet, but that don't bother me. When the sheep is having their lambs in April, I will go to Lindas in Falköping and pick any of the newly born. After that Linda and her husband will care for the lamb until I decide to take it home - or take it down. I'm trying to hint to my boyfriend to buy me a farm for next Christmas. So I can pet the sheep myself. He doesn't seem to consider it as a good idea. I can't understand why.

This story is likely to be continued...

15 comments:

  1. Det ska verkligen bli spännande att följa denna historia.
    Kram

    ReplyDelete
  2. Haha, vilken julklapp! Han är inte dum, din pojkvän. Nu kan du ju klippa ditt eget får och få ull :)

    ReplyDelete
  3. HAHAHA, kan inte sluta skratta, haha!! Tycker det var en bra klapp, när jag tänker efter, till en fibernörd, nu kan du klippa, karda, spinna & sticka alldeles från grunden ju *fniss* Slakta de? Nej, du skulle bara våga...då får den hellre komma & bo på min balkong!! Grattis till klappen =) Söta små lamm är det gulligaste som finns Ser fram emot att följa utvecklingen här! God forts, bä bä :)

    ReplyDelete
  4. Din julklapp har sedan ngn månad lämnat pungen, och existerar numera i någon av damernas tjocka magar, gissningsvis väger den lilla nu några hundra gram! =)

    Du fattar väl nu vad du har att göra i april; jag tänkte ju vara upptagen med min egen lammning så du har... 21 tackor att förlösa innan du kan välja lammunge! =D

    Tycker också att en gård är nästa års julklapp. Eller åtminstone ett torp med tex en vedbod eller liknande till fårbostad och kanske 1ha mark, det räcker för ett par-tre får i alla fall!

    ReplyDelete
  5. Får jag skicka min karl till din på kurs i vardagslydnad?

    ReplyDelete
  6. Hehe, om han nu ger dig ett lamm, så måste han ju se till att du får någonstans att göra av det ;)

    ReplyDelete
  7. *skrattar* VILKEN julklapp!!! Det blir speciellt för dig att spinna garn av den ullen senare. =)

    ReplyDelete
  8. Oj, vilken julklapp. En egen garnmaskin måste ju vara den perfekta julklappen för en spinnerska. Men som sagt, det kräver ju inhysning, egen ladugård eller inredning av balkongen. =)
    /Anna

    ReplyDelete
  9. Hahahaha!! Helt galet, men underbart! :-D

    Finns det kurser för män i sånt?
    (Julklappsval, menar jag. Inget annat. heh.)

    ReplyDelete
  10. Moahahah! Undrar just om han vet vad han gett sig in på? Nu måste du ju ha gård och fårkompisar... på sikt. Och då blir han dräng. Och så kommer ni vara klädda i hemstickat från top- till tå.
    (Dessutom kommer du ju inte åka dit och klippa ETT får, utan du kan nog se det som om du fått ett träningskort också)
    God fortsättning!
    Anna

    ReplyDelete
  11. Eric: vad kostar ett lamm? Vilka åtaganden ingår?
    Detta kan vara årets affärsidé!!!!

    ReplyDelete
  12. Haha världsklass på den klappen...

    ReplyDelete
  13. Så, nu får du förklara för Mikaela varför du var bombis! Vad jag förstår så var det inte solklart utan du "snubblade in", var det inte så? ;)

    ReplyDelete
  14. Hahaha Den klappen var årets julklapp !!

    ReplyDelete
  15. Ha, ha...........! OMG vilken otroligt otippad julklapp och vilken rolig historia :-).
    Jag ser fram, med förtjusning, mot dina kommande inlägg.
    Det lär nog bli ett praktexemplar med en sån välutrustad far ;-p

    ReplyDelete