Sunday, November 28, 2010

Tävling

DÅ HAR JAG firat klart tvåårsdagen med pojkvännen, nu tävlar vi!


 NÅGRA AV PRISERNA





Reglerna är enkla.

1. Surfa. Gå in på www.etsy.com/shop/TheSeaman och titta runt.

2. Reagera.Vad tycker du om shoppen? Får du den information du behöver? Är bilderna tilltalande? Är det något du skulle vilja ändra på?
Påpeka gärna saker du inte tycker är bra, det minskar inte din chans att vinna, men var saklig. Dessutom vill jag veta vilken artikel du tycker är mest tilltalande.

3. Skriv. Lämna en kommentar med dina åsikter i det här inlägget. Har du ingen blogg går det bra att skriva ett anonymt inlägg där du undertecknar med ditt namn i slutet av kommentaren.

Länka gärna, men varje deltagare kan bara få en lott. Eftersom det här är en tävling och inte en utlottning kommer jag personligen välja en vinnare bland kommentarerna. Vem jag väljer? Den som ger mig bäst feedback så klart! (Positiv som negativ.) Har någon redan skrivit det du tänkte skriva? Bry dig inte om det, skriv det en gång till och lägg till något som de andra inte tänkt på.

Vinnaren får ett presentkort på 30 dollar att spendera i shopen. Jag står för frakten. Presentkortet kan bara användas i min shop och måste användas inom tre månader. Jag gör inga återbetalningar om din valda vara understiger ett pris av 30 dollar. Om jag inte fått kontakt med vinnaren inom en vecka, utses en ny vinnare.

Alla är välkomna att delta, oavsett var du bor geografiskt.

Vinnaren utses redan torsdagen den 2 december, så vänta inte för länge med att kommentera!


THE 2ND ANNIVERSIRY celbration is over. Now it's time to compete! (You can win something of the yarns above - or anything else that you may find tempting in my Etsy-shop.)


The rules are simple.
 


1. Surf. Check out www.etsy.com/shop/TheSeaman. 


2. React. What do you think about the shop? Do you get the information you need? Are the pictures appealing? Is there anything you would like to change? Please don't  be afraid to point out things you don't find good enough, it does not reduce your chance of winning. I would also like to know which article you think is most appealing.



3. Write. Leave a comment with your opinions in this post. If you don't have a blog it's okay, just make an anonymous post and sign it with your name at the end of the comment.






Feel free to link, but each participant can only receive one entry. Because this is a contest and not a lottery, I will personally pick a winner in the comments. Who I choose? Whoever gives me the best feedback of course! (Positive or negative.) Have anyone already written what you was thinking about? Do not worry, read it again and add something that the others have not thought of. 




The winner will receive a gift certificate of $30 to spend in the shop. I pay the freight. The voucher can only be used in my shop and must be used within three months. I make no refunds if your chosen an item priced less than $30.


Everyone is welcome to participate, no matter where you live geographically.

Winner will be already on Thursday, 2 December, so hurry to comment!

18 comments:

  1. Trevlig shop du har! Måste säga att du lyckats bra med bilderna, en och annan är lite oskarp men på det stora hela mycket vackra. Jag gillar att du skriver lite historia om tex julbockarna, det är lockande med bakgrund. Skulle kunna ta med förslag på stickstorlek till garnet, det kikar alltid jag på :). Favoritgarn? Thelma ser härligt ut ;) Nu hoppas jag på tur and I will be back!

    ReplyDelete
  2. Härliga garner och söta bockar. Det enda jag saknar lite är om garnet är tvättbart, och i så fall hur, gradtal, t.ex.

    ReplyDelete
  3. Hej! Bra ordnat med artiklarna men håller med föregående kommentar om att stickstorlek är bra att veta..Jag tycker det är bra att du skrivit hur långt garnet är så man kan räkna ut hur mycket som behövs av garnet till ett stickprojekt.
    Ska bli roligt att se vad mer du lägger ut på shopen! Jag gillar garnet Louise, tycker om garner som har mycket färg! mvh Sandra

    ReplyDelete
  4. Jag tycker att du gjort ett fantastiskt jobb med shoppen. Du har vackra bilder som framhäver produkterna och jag älskar att du lagt till historian kring julbockarna. De är förövrigt fantastiska. Den stora röda julbocken eller Thelma/Louise är mina favoriter. Det går inte att välja mellan dem!

    Jag saknar länkning till din blogg(eller jag hittar inte någon iaf). Jag tycker alltid att det är roligt att se vem som jag köper sakerna av. Det gör shoppingen mer personlig och jag tycker det ligger ett stort värde i det. Jag skulle också vilja se någon typ av bild i spinning-action!

    Jag håller med föregående talare om att stickstorlek kan vara bra att ha, men tänk då på att det kan vara bra att lägga ut både mm och US storlekarna. Gällande tvättbarhet kan det nog vara en bra ide att lägga ut en notering om det. Speciellt med tanke på att exklusiva garner endast klarar handtvätt. Så du inte får reklamationer på det i efterhand.

    Du skulle också kunna lägga till ett "passar till" vissa garner kanske inte gör sig bra som sockar även fast de är i sockgarnstjocklek. Vore också kul om du kunde lägga in bilder i lämpligt sammanhang på sånt som är uppstickat i dina handspunna garner!

    Du har gjort ett fab jobb, det är snyggt, rent och tilltalande. Jag har slagit på shoppingfingret flera gånger sen du la upp shoppen! ;-)

    Puss och kram

    ReplyDelete
  5. Hej!
    Dina produkter visar på fint hantverk och kvalitet, vilket är en lättnad i djungeln med halvhjärtade alster, syntetgarn och annat. Dina bilder är fina, speciellt utomhusljuset på dina garn "Eldfrid" och "Ishild" ger en speciell stämning. Namnen på dina produkter är också helt underbara. Jag tror "Eldfrid" är min favorit! Men det är svårt att välja.

    Jag saknar kanske att ha bild på någon färdigstickad produkt, så att man kan se hur resultat kan bli när man stickar med garnerna.
    Men i övrigt jättefint och bra att du lagt ner tid på att beskriva garnerna och dina fina julbockar.

    //Kajsa
    (kajsanilsson1@gmail.com)

    ReplyDelete
  6. Fina bilder som återger färgerna bra (har ju haft förmånen att få se en del av garnerna i verkligheten och klämma på dem. Helt fantastiska! Thelma och Louice är väldigt fina tycker jag. Det är bra tycker jag att du skriver vad det är för typ av ull och tjocklek och bra att det står både längd och vikt.
    Lycka till med din "butik"!

    ReplyDelete
  7. Jag hoppas att det inte gör något att jag fyller på allt eftersom jag kommer på? Du skulle kunna ha uppstickade "prover" Ett par varv slätstickning fotat så man ser strukturen och hur färgerna gör sig. Sådana bilder gör mig alltid köpsugen.

    ReplyDelete
  8. he everything is very clear so far as i can see. i love the pictures of the yarn.
    i hope you will be sold out soon. so tumbs up from me.

    nynke

    ReplyDelete
  9. Är som nybliven spinnare imponerad av att du handspinner! garn & säljer. Dina garner ser mycket vackra ut!

    ReplyDelete
  10. Håller mej utom tävlan, men vill ändå säga att det är snyggt jobbat! Och lycka till!

    ReplyDelete
  11. Har just suttit och uppdaterat alla mina garner i min shop.. så här kommer ett litet tips:
    Jag skulle köpa en showcase spot (USD7) i kategorin "knitting".. och fick error för jag inte hade några listings i den kategorin. Uh. Så nu har jag flyttat alla garnerna från "supplies" till "knitting" med subcategory "knitting supplies". Tänkte att det kanske dessutom är smartare att ligga under knitting... Återkommer med info om det gav resultat att vara med på showcase. Har köpt 12/12.
    Kram

    ReplyDelete
  12. Hej! Grattis till din fina shop! Det känns som om alla har fått med det mesta men jag skulle nog tipsa dig om att ta bilderna i samma miljö. Jag älskar naturbilderna men det kan ju vara svårt om inte vädret eller ljuset tillåter det när du vill lägga upp något nytt. Blandande miljöer kan lätt ge ett rörigt intryck och enhetliga bilder känns seriöst och välarbetat. Annars tycker jag att du har gjort ett superbra jobb! Jag blir riktigt sugen på att handla av dig men först hoppas jag på vinst! :)

    Jag tycker framförallt om ELDFRID! Fantastiskt!

    ReplyDelete
  13. Hej, nu såg jag tävlingen i grevens tid. Jag beundrar dig som har gjort en webshop, dessutom älskar jag etsy mest av alla webshopar, så det vill jag hylla.
    Gillar garnerna mest av det du säljer, och tycker det räcker som det är med info. Håller dock med Maria om att det är snyggt med samma bakgrund på fotona. Ser proffsigt ut. Fick tips av en kompis att man kan köpa en sån där vit ikea-tvättbinge i plast och fota i den. Har inte testat, men det lär vara ett budget-fotograf-knep. Då ser man dina vackra garner bättre i neutral miljö.

    ReplyDelete
  14. Kaster mig på jag med! Jag gillar din shop, enkel och tydlig. Kanske tyckte jag det var bra med flera fotos, som du hade gjort med "Louise". "Eldfrid" och den röda julbocken är ju fantastiska. Informationen är tydlig, att ha uppstickade prov blir väl svårt eftersom jag antar det som finns till salu är exakt det som är spunnet? Däremot tycker jag wpi skulle vara med på alla garnen, det är information som tillsammans med vvikt och längd ger mig stort sett det jag behöver när jag köper garn. Vilket maken tycker jag inte behöver göra på ett tag.....

    ReplyDelete
  15. Hej,
    först: vilken skoj tävling!
    Sen: Tack vare dig har jag stiftat min första bekantskap med etsy. Och den kunde ju inte ha börjat bättre! Din sida är välkomnande, har jättevackra bilder (lystern i dina garner glimrar som diamanter!) och det känns hemtrevligt med lite bakgrundsinfo, inte bara platt och praktiskt).
    Rekommenderad stickstorlek kan ju vara bra förstås, så man får ett hum om vilket projekt det passar till. Och som en extra försiktighet, föreslå tvättråd.

    Fortsatt lycka till med din webshop!
    Mvh/Sofia (stickelin@gmail.com)

    ReplyDelete
  16. Malin (http://malinjohanna.wordpress.com/) hade problem med kommentarsfunktionen och skickade det här på mejl istället. Det går lika bra. Så här skrev hon:

    Hej!

    Nu är jag verkligen ute i sista minuten, om det inte redan är för sent, men jag
    vill ändå ge lite feedback på din etsy-shop och i bästa fall få chans att vinna
    din tävling. Av någon orsak fungerade det inte för mig att kommentera i bloggen,
    beror antagligen på min browser, så jag hoppas det går såhär också.

    För det första tycker jag din header-bild med sländan är jättebra, proffsig,
    tydlig, säger vad det handlar om och framför allt snygg! Gillar också din glada
    profilbild. Jag tycker om den personliga tonen i produktbeskrivningarna och
    tycker jag får veta allt jag behöver.

    Som flera andra påpekat skulle bilderna vinna på att vara mer enhetliga.
    Dagsljus är ju alltid det bästa, men som bekant inte så enkelt den här tiden på
    året. Jag föreslår att garnbilderna på förstasidan skulle vara närbilder (som
    den andra bilden på Eldfrid), där garnet fyller upp hela bilden. På så sätt
    skulle olika bakgrunder inte ge ett spretigt intryck, men när man klickar sig
    in till de olika produkterna kan de givetvis ha den bakgrund som passar bäst
    och som fungerat vid fototillfället. Själv gillar jag naturbilderna mer än de
    av Thelma och Louise. Men om man vill ha bort bakgrunden är en möjlighet att
    fota mot vitt och ljusa upp det hela i photoshop så man får bort bakgrunden
    helt, men sen återgå till produktens verkliga färger. När det gäller bilderna
    på bockarna önskar jag att deras huvuden inte skulle vara kapade på bilderna på
    shoppens förstasida. För övrigt gör de sig verkligen ute i naturen!

    Jag har svårt att bestämma mig för vilken artikel jag finner mest tilldragande,
    tror det är Louise i shoppen, men om jag handlade av dig skulle det nog
    troligtvis ändå bli Eldfrid.

    Allt gott!

    Mvh Malin

    ReplyDelete
  17. Snacka om sent ute!! Men jeg har ju varit inne tidigare i din shop och kikat. Den här gången föll blickarna extra på Thelma, vackra garner du spinner :)

    ReplyDelete