Sunday, November 21, 2010

Nördigt nöjd


JAG STICKAR I hemspunnet igen. Det är en sjuk tillfredsställelse att sticka i sitt eget garn och inse att man faktiskt tycker om det. Att man till och med föredrar det framför köpegarn. Snobbigt? Vet inte. Men ganska nördigt. (Jag är en stolt nörd.)


I'M KNITTING IN my own handspun again. It's a great satisfaction to knit in your own yarn and realize that you really like it. That you rather knit with that than something you bought in a store. Snobbish? Don't know. But pretty nerdy. (I'm a proud nerd.)

15 comments:

  1. Snobbig nörd eller inte så måste det vara en fantastisk känsla, både att sticka och att ha dom på fötterna:)

    ReplyDelete
  2. Inte snobbigt, men nördigt. Och nördigt för mig är något fint, en egenskap att vårda och vara rädd om!
    =)

    ReplyDelete
  3. nerd rules! and uhm what is that for a yummie colours on you're spinning wheel?

    ReplyDelete
  4. Nördigt? Ja. Härligt och kreativt? Absolut! Du får mig att längta till spinnkursen jag ska gå i vår :-)

    ReplyDelete
  5. Inte nördigt heller, det var ju så det skulle vara egentlig. Det är en underbar känsla att göra själv i våra dagar tror jag, där allt (mat, kläder mm) kommer färdigt från H&M eller ICA!

    ReplyDelete
  6. Inte snobbigt alls!!!

    Back to basic!!!!

    Det är dina gener!!! från mormors farmors mor!!!

    ReplyDelete
  7. Jo. Det är nördigt. Men på ett fint sätt. Jag tycker att du ska vara sjukt stolt! Och vad är det för mumsigt som sitter på spolen? Kraam

    ReplyDelete
  8. ALLIHOP: Efter kommentarerna kan jag konstatera att jag är en stolt nörd som ägnar mig åt kreativt osnobbigt hantverk. :)

    Nynke: You will soon find out about that!

    Therese: Det får du snart se... :)

    ReplyDelete
  9. Ser underbart ut! Hur tung slända spinner du på?

    ReplyDelete
  10. Anna: Just det här garnet är spunnet på min gamla Louet S60. Men när jag använder slända använder jag min Kunderts och den väger 33 gram. :)

    ReplyDelete
  11. okej, jag har en Kunderts 36, upplever att de där tre grammen, jämfört med din, gör det svårt att spinna riktigt tunt. Men jag är kanske bara ovan. Ska fortsätta prova!:)

    ReplyDelete
  12. Sv; en vecka ganska exakt, haha, så jag är ju verkligen nybörjare. Men igår kväll efter lite bloggläsande fick jag till en tunn och jämn tråd så det ska nog gå vägen i sinom tid!

    Var kan man få tag på en sånna spole du har ditt garn på?

    ReplyDelete