Friday, October 8, 2010

Wheel on the way




FÖRST TOTAL FÖRVIRRING. Sedan självklar övertygelse. Och sedan extrem osäkerhet. Men sedan bestämde jag mig för att köpa spinnrocken jag gått och suktat efter de senaste månaderna trots allt. En dubbeltrampad Loüet S10. Om allt går som planerat har jag den hemma hos mig om en dryg vecka. Jag kan knappt hålla mig tills dess!


TOTAL CONFUSION AT first. Then an obvious conviction. And then an extremely insecurity. But then I decided to by the wheel I've been thinking of the last couple of months. A Loüet S10 with double treadles. If everything turns out the way it's supposed to, I will have in one and a half week. I can't wait to start spinning on it!

10 comments:

  1. Det tycker jag du gjorde helt rätt i! Var beställde du den ifrån? Jag är sjukt avis. Behåller du den gamla eller är den till salu?

    ReplyDelete
  2. Låter härligt. Jag köpte mig en slända häromdagen, men har inte lärt mig använda den än. Lycka till med den när du får hem den :)

    ReplyDelete
  3. Therese: Jag beställde den från despinners.nl. Hon gav mig en bra deal. Den gamla verkar flytta till Norge.

    Stickeri Stickera: Äntligen! En till redo att lockas ner i träsket! Hör av dig om du vill ha starthjälp!

    ReplyDelete
  4. Är också avis, kommer inte alls överens med min gamla sak... Men var de inte vackrare förr? ;-)

    ReplyDelete
  5. Synd. Jag tror den hade trivts bra i sköna Norrbotten! :-)

    ReplyDelete
  6. Johanna: Om du skickar ett mejl och förklarar vad felet med den är, kanske vi kan lösa det? Men visst, du har rätt, de gamla rockarna var finare. Om man bortser från finishen :)

    Therese: Jag hör av mig om den inte får emigrera :)

    ReplyDelete
  7. Välkommen i Louet-gänget! Jag hade en enkeltrampad S10 i 12 år, nu har jag en Victoria. Mellan dessa två har det funnits två andra spinnrockar, men nu är jag övertygad om Louets förträfflighet. Det ska mycket till för att jag skall byta märke en gång till. Bli inte förskräckt över den hiskliga farten S10 har när den drar upp tråden! Du kommer att gilla den när du vant dig. Designen, ja den är ju en smaksak. Jag gillar det rena uttrycket och det ytterligt funktionella med denna spinnrock. Luftmotståndet i hjulet är minimalt. Grattis!

    ReplyDelete
  8. Ahhh! härligt! Jag blir avis. Vågar inte ens prova en Louet med risk för total förälskelse.

    Fö är jag numera ägarninna av TVÅ knäpphärvlar. Knäppt va?

    ReplyDelete
  9. Hillevi3: Kul att höra att det finns fler som gillar Louet. Eller i alla fall säger något positivt om de äldre modellerna. Jag kände mig rätt osäker innan jag slog till, men nu är jag övertygad. Vill det sig inte finns får jag byta.

    Anna: Urknäppt! Du håller på att bli värre än mig! PS. Jag lovar att hålla rocken långt borta från dig!

    Stickeri Stickera: Då ordnar vi det. Jag mejlar dig!

    ReplyDelete