Monday, October 18, 2010

Världens finaste present



DET HÄNDER ATT jag gråter när jag ser film. Annars brukar jag dämma upp tårarna tills det bara inte gåt att hålla det inne längre. Då lipar jag ohejdat oavsett om det beror på en film eller att jag slagit tån i tröskeln.

Men i torsdags blev jag gråtfärdig över ett litet paket. Jag såg ju vem som hade skickat det och tänkte "jaha, nu kommer mössorna jag beställde, de hade jag glömt av". Men det låg inga mössor i paketet. Där låg en Hawthorne.


Det som rör mig mest är inte att det är en fin sjal eller att färgen är precis rätt. Det är inte för att den är varm och jag verkligen behövde en varm sjal. Det var för att jag fått timmar av arbete. Och att någon suttit och tänkt på mig när hon stickat sjalen. Det är en väldigt vacker sak.

Therese, du är underbar och jag är så jävla glad att jag får känna dig. Tack för världens finaste present! Fan, nu börjar jag nästan lipa igen.


IT SOMETIMES HAPPENS that I cry as I watch a movie. Otherwise I use to store the tears until they reach flood and are just about to break the dam. Then I blubber either it's a movie or pain from a toe that hit the threshold.

But last Thursday I was on the verge of tears over a small package. I saw who had sent it and thought "well, here comes the beanies I ordered, I had totally forgot about". But there were no beanies in the package. It was a Hawthorne.

What touches me the most is not that it's a nice shawl or that the coulour matches me perfect. It's not because it's warm and I really needed a warm shawl. It's is the fact that someone have spend all those hours knitting it. For me. Thinking of me. That's something really beautiful.

Therese, you're wonderful and I'm so damn happy that I do know you. I'm almost start to blubber once again.

4 comments:

  1. Nu får du ju mig att gråta. Igen. Du är sjukt snygg i din Hawthorne och du är fantastisk. Tack för att du finns!

    ReplyDelete
  2. Så jättegulligt, förstår att du har nära tårarna.

    Det har ju jag också, av ilska över det för...e försvinnandet av bilderna.....och så förstår jag ju inte vad det är som gör det.....men tack för dom tröstande orden i alla fall!

    ReplyDelete
  3. Jösses, änglar finns i verkligheten :)

    ReplyDelete
  4. Vilken fin present! Passar jättebra på dig!

    ReplyDelete