Wednesday, October 20, 2010

A True Blood friend of mine


ATT BEKLAGA SIG över något offentligt kan innebära att man får en massa skit. Eller att man får presenter. Jag har fått det senare. Efter att ha insett att True Bloods fjärde säsong inte är inspelad än, erbjöd Stiko Maria sig att skicka över hela bokserien för att på något sätt ge mig konstgjord andning. Sagt och gjort. För några dagar sedan damp böckerna ner.

Tack Maria, du har gjort det igen! (Överraskat mig och varit läbbigt snäll utan anledning.)


TO PITY YOURSELF out to the crowd may result in people being mean to you. Or the total opposite. For example , you can get a present. That's what happen after that I realized that True Blood isn't shooted in a fourth season yet. A blog friend (Swedish link) - who I never met, offered to send me all of the books in the serie. Like some sort of artificial breathing. Said and done. A few days ago the books landed at my place.

Thank you Maria, you've done it again. (By surprise me and being awful nice for no special reason.)

5 comments:

  1. Tack själv!! :) Garnet var som sagt underbart!!
    Det är väldigt politiskt korrekt att dela med sig av sina hyllvärmare och överflöd :) Hejja oss vi blev miljövänliga! *fniss*

    ReplyDelete
  2. Det var verkligen generöst och omtänksamt! Nån gång kanske jag ger mig på att sätta mig in i den där hypen!

    ReplyDelete
  3. Stiko Maria: Tja, frågan är ju hur miljövänligt det är att först skeppa ullen från någon avlägsen del av världen, spinna den nere i Europa, skeppa den med lastbil upp till Sverige och lagret i Stockholm. Därefter köra den med lastbil ner till Göteborg för att sedan värma en hylla i ett år innan den åker lastbil upp till Dalarna. Ska vi snacka eko på riktigt får du gå ut till grannen och skaffa dig lite upp och ta upp spinnandet igen. Det är vad jag gör ;) Men jag fattar vad du menar. Det var helt klart för fint för att slängas :D

    Therese: Det är lätt ordnat, vet du...

    ReplyDelete
  4. HAHA! tja. OK. Erkänner. Är en miljöbov. Men spinna själv, njae. Jag får börja riktiga in mig på fairtrade-garn så kommer jag lite närmare ett miljötänk i alla fall. :P

    ReplyDelete
  5. stiko maria: Tja... Fairtradat över halva världen är kanske bättre än ofairad europeisk?

    ReplyDelete