Sunday, October 31, 2010

Torpstickning



TORPSTICKNING HOS VISALISA har ibland en tendens till att mer bli en fota-vovven-träff. Men jag kan inte låta bli. Rolff är så söt. Ett fyrbent monster med mördarkäkar som är livrädd för spindlar. 

Men vi stickade också, även om jag själv mest repade upp. Men så är det ibland. Och så åt vi kakor, drack kaffe och pratade om *censur*. Och om *censur*. Och så lite om garn. Och sedan mer *censur*. I vilket fall som helst, jag hade kul och det tror jag att de andra hade också. 


COTTAGE KNITTING AT  VISALISA (Swedish link) got a tendency to be more lika shoot-the-dog-meeting. Rolff is so cute. A four legged monster with killer jaws - afraid of spiders. 

But we did knit too, even if I mostly frogged whatever that started to grew on my needles. It's like that sometimes. And we ate cookies and drank some coffee and talked about *beep*. And about *beep*. And about some yarn. And then more *beep beep beep*. However, I had a great time and I believe the others had it too.



Censur 1: Ron Jeremy, Censur 2: Utrustningen på Göteborgs fulaste staty [Poseidon på Götaplatsen]. Censur 3. Ännu mer i stil med Mr Jeremy och Göteborgs fulaste man.
Beep1: Ron Jeremy, Beep 2: The "thing" on Gothenburgs ugliest statue [Poseidon on Götaplatsen]. Beep 3. More stuff about Mr Jeremy och Gothenburgs uglies man (statue) and other things just like the two I already mentioned.

6 comments:

  1. Ja-a det hade vi! I alla fall jag! Så LJUVLIGT mysigt att ha er här! Och presenten från dig är... JISSES vad glad jag är för den! TACK igen! (och jag lånar en bild till min blog...)

    ReplyDelete
  2. Uj, ja vilket monster :-P Ni ser ut att ha trevligt, vilken härlig dag! =)

    ReplyDelete
  3. Det där ser riktigt supermysigt ut :-) Nu blev jag sugen på en egen stickfika, tänk om man hade ett torp också ;-p

    ReplyDelete
  4. Åh vad det ser mysigt ut!! Jag hade också planerat stick-fika i helgen men 2-åringen bestämde sig för att bli sjuk på det mera rejäla viset så det blev inget :( det är nog han som är skyldigt till stickningen under soffan också.

    ReplyDelete
  5. Söt hund....sitter så fint i mattes knä. Gulligt :-)

    ReplyDelete