Friday, October 8, 2010

Lazy Kate a la svampkorg



ALLA SPOLSTÄLL ÄR bra utom de dåliga. Och har man inget är vad som helst bättre. En sticka och en svampkorg funkar finfint. När jag tvinnade Hjärtrud i går hade jag två spolar stående i spolstället på min spinnrock, och en i svampkorgen. Det fungerar så pass bra att jag kan tänka mig att leva ett tag till utan ett riktigt spolställ. (Spolställ kallas Lazy Kate på engelska.)



ALL LAZY KATES are good aceppt for the bad ones. And if you don't have any, everything is better than nothing. A knitting neelde and my mushrom basked will do fine. When I plied Hjärtrud last night, I hade two bobbins standing on the lazy kate on the wheel, and one bobbin in the basked. It worked out so well that I will wait a bit longer to by me a real Lazy Kate.

4 comments:

  1. Jag gjorde något liknande fast med en kartong :) Alla sätt är bra.. osv ;)

    ReplyDelete
  2. Mycket snyggare än mitt grå plast-ställ :)

    ReplyDelete
  3. Jag behöver något att fästa sländan i, undrar egentligen om jag kan spola upp garnet på min spolegrej som jag har till väven?.. Gillar dina garn, ditt peach ser ju så gladfärg ut, sockegarnet är också fint. Oh, jag önskar mig sån en spinnrock!!

    ReplyDelete
  4. Sara: Precis!

    MiA: Jag tycker dit plastställ är exemplariskt bra. Jag har faktiskt rekommenderat det till Mia här nedan :)

    Mia: Jag svarar dig direkt i mejl.

    ReplyDelete