Monday, October 11, 2010

Dancing Queer


- NÄR HADE DU tänkt göra klart min tröja?


Killen fryser.

Jag tappade stingen efter att ha gjort kroppen och en ärm - och konstaterat att ärmen var för tight. Det var i våras någon gång. Sedan kom värmen och ylletröjor var inte det jag helst stickade på.

Men nu växer den igen. Kanske behövde jag bara en spark i baken, för nu är båda ärmarna påbörjade. Och provade allt eftersom. Har konstaterat att ärmarna behöver ökas med ytterligare fyra maskor, sedan är det motorvägsstickning resten.

Och yep, det modellen är the boyfriend himself. Är han inte fin?


- WHEN ARE YOU going to finish my sweater?

My boyfriend are freezing.

I lost my feel for boyfriend sweater knitting after finished the body and one sleeve - and it turned out that I've been knitting the sleeve to slim. I had to frog it. Then came the warm summer and wool knitting project wasn't the top of my list.

But the sweater are growing once again. Maybe I just needed a kick in the butt to get going? Both sleeves are on the way, tested several times just to assure that they got the right size. Now I know I have to increase another four stitches on each arm, then it's all highway knitting ahead.

And yep, the model is the boyfriend himself. Isn't he lovely?

9 comments:

  1. Bra att du kommit igång igen så han slipper gå runt så där ;)

    ReplyDelete
  2. *Fniss, vilken pose! Lycka till med tröjan.

    ReplyDelete
  3. Sara: Jo, risken är ju att han fryser rätt rejält om jag slutar nu...

    Stickeri Stickera: Visst, han hade kunnat bli fotomodell... Eller?

    Stiko Maria: Ja, han bjuder på sig själv i alla fall :)

    Fru Purjo: Tröjan eller bringan? :O)

    ReplyDelete
  4. only can make this sound now "hihihihi"
    nynke

    ReplyDelete
  5. *skrattar* Denna bild lyfte upp min eländiga morgon!! Nu vart jag glader igen!!

    ReplyDelete
  6. Borde du kanske inte anse tröjan som färdig, modellen klär modellen perfekt!

    ReplyDelete