Monday, October 4, 2010

Breakthrough



EFTER ETT MISSLYCKAT försök med värdelöst garn, kompletterande garnshopping av bra garn och en stor dos tålamod är Daybreak-sjalen till killen äntligen färdig. Ett av de tråkigaste projekt jag någonsin haft. Jag kallar den Breakthrough.

För mer info om mönster, garn och garnåtgång kan du ta en titt på min Ravelry-sida här.

AFTER ONE FALIURE with a loosy yarn, some good yarn shopping and a large dose of patient, the Daybreak shawl for my boyfriend is finally finished. One of the most boring project I ever worked on. I call it Breakthrough.


For more info about the pattern and the yarn, take a look at my Ravelry page here.

12 comments:

  1. Superfin! Det är fantastiskt hur starka färger kamoufleras när det randas med svart!

    ReplyDelete
  2. Den blev väldigt fin! Jag gillar färgerna.

    ReplyDelete
  3. Den blev skitsnygg, men jag förstår dig. Inte ens de glada färgerna hade lyckats distrahera från en sjal helt i slätstickning. Och jag undrar hur du lyckades övertala modellen till sådan public service?

    ReplyDelete
  4. Supersnygg ju och väldigt manlig fast det är en färgglad trekantssjal.

    ReplyDelete
  5. Får jag följa med Eric ut och leka nu, när min daybreak oxå är klar??---:-))

    ReplyDelete
  6. Jätte fin blev den ju! Tur att du inte gav upp helt =)

    ReplyDelete
  7. that's look so yummie boyfriend and knitwork ;)

    nynke

    ReplyDelete
  8. Den här behövs inte repas upp, det stämmer helt perfekt med det svarta garnet. Ser bra ut bägge två ;)

    ReplyDelete
  9. Bra jobb! Härliga färger för bf också! Bara titta på Daybreak och dess oundvikliga tristess ger mig Hives - Jag är glad att det var inte bara jag - lol ...

    hahahaha - did I fool you? The translators never fail to entertain me with their sometimes hilarious translations. So tell me how they did.

    This is what I said in English: Great job!!! Wonderful colors for the bf too! Just looking at Daybreak and its inevitable boredom gives me hives - I'm glad it wasn't just me - lol...

    ReplyDelete
  10. Alla: Tack för alla snälla kommentarer!

    Therese: Man frågar snällt. Fungerar det inte på din?

    Nynke: Thanks! I thought it better be good as it was such a boring knit! :/

    Chi: No, you didn't fool me. The Swedish was too perfect :) The only word that didn't work was "hives" - it never got translated. (It's called "krupp" in Swedish) I admit I do it myself from time to time. Some people get impressed. (But I don't use it for translating Swedish to English as I can see that it's getting wrong. I prefer to make the mistakes on my own.) However, thanks for the comment. And yes, it gave me the hives to... :)

    ReplyDelete