Saturday, September 25, 2010

Vad händer och fötter?


UNDER DE SENASTE dagarnas tystnad har bland annat följande hänt:

Ett rödglansigt paket har bytts ut mot ett rödprickigt Dödergökspaket och en av mina gråa finullshärvor har i och med det bytts mot en härva brun Heavens Hand. Jag är supernöjd! Tack Dödergök!

Robert Gustavsson har genrepat på Rondo och fått en halv geting av mig. Inget vi inte sett förr. Inget vi egentligen ville se en gång till. Ett råd: släng inte pengarna i sjön, köp en DVD-samling med Killinggänget istället.


En av mina absoluta favoritförfattare har suttit mitt emot mig en hel middag utan att jag vågat säga att jag hyser varma känslor för hans böcker. Först när han gått fick jag mod nog - och sprang efter honom. Han blev mer generad än vad jag blev.



Pengar har spenderats på garner (utan generösa mässpriser) på Syfestivalen i Borås. Jag har köpt mer garn till min hemliga Hemlis än till mig själv.

Lillemors Louet S10 har provtrampats och jag har bestämt mig för att inhandla en ny spinnrock. Helst snart. Helst en Louet. Helst till ett bra pris.


DURING THE LAST few days, following things have been happening:

A red shiny package with white dots have been exchanged for a red with white dots. That means that my grey skeins with finull wool have turned into a brown skein of Heavens Hand. Thanks Dödergök, I really like the yarn!

A famous comedian called Robert Gustavsson have done his last big rehearsal for his 25th anniversary show - without being funny. Don't see it.

One of my favourite writers have been sitting across the table during a long dinner. I didn't have the courage to tell him that I like his writing until he left and I had to run after him. He got more embarrassed than me.

Money have been spend on a fair for sewing and yarn people. I bought more yarn for my secret swap pal (scroll down for English) than for myself.

A new spinning wheel have been tested and I have decided to buy me a new one soon. A Louet. Hopefully for a good price.

5 comments:

  1. Tänk om jag hade vetat att det var syfestival i Borås... Där bor nämligen min bror! Hade ju kunnat våldgästa honom och bara frossat i roliga ting... Ja, ja... Det får väl bli en annan gång antar jag!

    ReplyDelete
  2. Ack, jag klippte ur annonsen om syfestivalen i Borås och den ligger väl längst ner i nån hög för bortglömd blev den.....attans.

    ReplyDelete
  3. Men hallå, du måste ju avslöja vem författaren är...

    ReplyDelete
  4. Renée: Tja, det hade kunnat bli en trevlig avstickare :)

    Snäckskalsdalen: Du kanske borde sätta upp den på anslagstavlan nästa gång? :)

    Camilla: Men hallå, klicka på länken kvinna!

    ReplyDelete
  5. Jag vill nog oxå ha en Louet!
    Fick testa Ingers (Ingrids? Vill alltid byta namn på henne, så nu vet jag inte vilket som är rätt...) Victoria på kursen...
    När jag sedan skulle försöka få igång min gamla hemma så åker bara drivlinan av efter 1 varv, så den har jag tröttnat på... :-)

    ReplyDelete