Saturday, September 18, 2010

Snälla, rösta rätt i morgon

POLITIK.

Det är inte min grej egentligen, men det finns några saker jag vill säga så här dagen innan valet.

Jag röstade inte i förra valet. Jag låg hemma och var sjuk och tänkte att det inte spelade så stor roll om jag lade en röst eller inte. I min enfald trodde jag att det handlade om de röda mot de blå. Jag hade fel. Jättefel.

För fyra år sedan bodde jag i Karlstad och efter valet klampade Sverigedemokraterna in med två mandat i kommunfullmäktige. Det var delvis mitt fel. Jag kunde ha lagt min röst på något parti, vilket som helst förutom Sd, för att förhindra dem.

Jag tror på yttrandefriheten. Även Sverigedemokraterna har rätt att säga vad de vill. Men jag vill inte att de styr mitt land. Så i år kommer jag att rösta och jag kommer att rösta för att hålla Sverigedemokraterna utanför riksdagen.

Jag tror inte att vi har något att tjäna på att bromsa invandringen. Jag tror inte att pensionärerna far illa på grund av invandrarna. Se Sverigedemokraternas valfilm och inse hur fel de har.

Snälla, rösta i morgon. På vad som helst - utom Sverigedemokraterna. För Sveriges bästa.



POLITIC.

Politics are not my thing, but there's a few things I would like to say as it's the day before the Swedish election.

I didn't wote last election. I was home sick and thought it didn't matter that much if I voted or not. I thought it was red (labour) against blue (liberal and conservative). I was wrong. Big time.

Four years ago I was living in Karlstad and after the election the nationalistic party Sverigedemokraterna, Sd, marched in the city council. That was partly my fault. I should have voted on any party, as long as it wasn't Sd, just to stop them.

I do belive in the right of free speach. Even Sd are free to say what they want. But I don't want them to rule my country. So, this year I'm going to vote. I'm going to vote just to keep the Sd out of the parlament.

In the commersial for Sd (above) you can see their way of find the sollution for the problems we got. They want to hit the break for immigration to give the money to the eldery people instead. It's quite visiual in the video and I bet you do get the point even if you don't get a single word in Swedish.


I don't think we got anything to gain by stopping the immigration. And I don't think it's the immigraters fault that the eldery suffer. I think Sd are wrong. Watch the video and see it by yourself.

I do encurage everyone to vote tomorrow. On labour or liberal, I don't really care as long as I don't have to se Sverigedemokraterna marching in the parlament too.

6 comments:

  1. Helt rätt! Det är så viktigt att markera nu att vi inte tolerar Sverigedemokraterna och deras främlingsfientliga åsikter!

    ReplyDelete
  2. Har redan röstat och jag röstade inte på dom iallafall!

    ReplyDelete
  3. Jag skall bara leta fram mina strumpor---:-))

    Sedan skall jag gå och rösta

    ReplyDelete
  4. Klokt talat! Det är nog ofta vi inte tänker steget vidare om vad konsekvenserna kan bli här i vårt trygga lilla land.

    ReplyDelete