Monday, September 20, 2010

Jag gråter

...nästan i alla fall...
Fy fan för valet.

Fy fan för att SD fick 5,7 procent i riksdagen och 4,9 procent i Göteborgs kommunfullmäktige. Fy fan för att folk inte fattar vad de röstar på och fy fan för de som fattar och gör det ändå. Det är bara att ta upp kampen. Jag vägrar acceptera rasism. Så är det bara.



I'M CRYING.
Almost.
Damn election.

The nationalistic party got 5,7 percent of the votes for the parlament and 4,9 percent in my city council. Damn all those who dosn't understand what their vote means, damn all those who do understand and vote anyway. It's time to take up the fight for real. I refuse to accept rasism. That's a fact.

10 comments:

  1. Ja det är för djävligt! man skäms

    ReplyDelete
  2. ja vilket elände. hur är det möjligt!?! Jag tror och hoppas dock att detta löser sig, inte ens Reinfeldt är väl så dum att han samarbetar med SD...

    ReplyDelete
  3. Det är hemskt bedrövligt. Hur kunde det här hända?

    ReplyDelete
  4. Det kommer att bli ett himla liv!"#¤, så snart har vi nyval!!--:-))

    ReplyDelete
  5. Om det ändå vore så väl!

    Fick just reda på, att Falköping var Västra Götalands SD-tätaste kommun med 7,7%. Skrämmande!!

    ReplyDelete
  6. Jomen, Moderaterna fick 5 nya mandat!!! i Falköping!!

    ReplyDelete
  7. I know. Svärmor var mkt glad. Fast de sköter sig ganska bra på den här nivån, där är alla ganska lika ändå. Värre är det så fort vi pratar regering, där de faktiskt bestämmer en massa väldigt viktiga saker...

    ReplyDelete
  8. Jag ska inte infiltrera SD, älskade Elin, utan etablissemanget. ;)
    De som misslyckats under lång tid, vilket innebär att jag nu tänker engagera mig i "mitt" parti (sossarna) som har mina grundvärderingar, men som inte fungerar som jag önskar idag. Så nu ger jag upp min chans att luta mig tillbaka och klaga på "nån annan" - Nu ska jag göra nåt.
    För jag tar inte heller rasism. I någon form. Icke.

    ReplyDelete