Friday, September 3, 2010

Gerhard meets Gertrud är dejtningsklara


JAG BRUKAR INTE sitta med fötterna i tomatplantorna, men vad gör man inte för konsten? Gerhard meets Gertrud är klara. Det gick åt 191 meter tretrådigt handspunnet merinogarn. Eftersom jag gjort en halv miljon upprepningar har jag äntligen, äntligen, fått ett par sockor som passar mina fötter perfekt. Nu återstår bra att se hur bra mitt garn håller...

Edit: Sockorna är stickade nedifrån och upp med istickad häl.

I DON'T USUALLY put my feets into the tomato seedling, but sometimes you have to suffer for the art of... Socks? I used 191 metres of 3-ply handspun merino yarn. Due to a lot of frogging I've finally knitted a pair of socks that really fit my feets. The only thing that's left is to find out how long the home made yarn will last.

Edit: The socks are knitted toe-up with an after thought heel.

 


 

5 comments:

  1. Dom ser både snygga och välstickade ut, tiopoängare alltså!

    ReplyDelete
  2. Alltså, Gertrud och Gerhard? :-O Hur som helst, de är sjukt snygga, är det istickad häl?

    Kraaaam

    ReplyDelete
  3. Mia och Reneé: Tack!

    ElsieoViola: Jamen vad är det för fel på Gertrud och Gerhard? Istickad häl är det hur som helst. Jag gillar såna.

    ReplyDelete
  4. Vad härligt att dom är klara! Riktigt fina blev dom!

    ReplyDelete