Wednesday, September 8, 2010

Födelsedag utan presenter


IDAG FYLLER POJKVÄNNEN år. Förra året glömde jag bort honom. Eller rättare sagt, jag hade full koll på att han skulle fylla år, men jag trodde det var dagen efter det egentliga datumet.

Hur som helst, så här långt har jag kommit på hans födelsedagssjal. Men eftersom allergisjalen blev klar i går, kan jag gott och väl starta ett nytt projekt. (Jag har redan förträngt att allergisjalen var ett undantag - ett projekt jag kanske skulle ha väntat med eftersom jag redan har en massa liggande. Som pojkvännens tröja, till exempel.)

Förresten anmälde jag mig till stickkalaset på Grötö i går. Kalaset den 2 oktober. Jag hade tänkt lasta spinnrocken på ölkärran och dra med mig den ut. Jag har hört att det kommer ett gäng spinningproffs och kanske kan jag lära mig något. Om inte annat kommer det bergis bli en trevlig spinningstund med trevligt spinningfolk.


TODAY IS MY boyfriends birthday. Last year I forgot him. Or to be more correct, I did know that he was about to "get a year older" but I was sure of that it was the 9th of September... I felt really bad then.

Anyway, this is how far I've got on his birthday shawl. But, as the allergy shawl was finished late yesterday evening, I've decided that it's time to start another project. (I've already forgotten that the allergy shawl was an exception as I already have too many projects going on. Like the boyfriend sweater for an example.)

By the way, I've announced that I'm coming to the Groto knitting party 2nd of October. I will load my beer trolley with my spinning wheel and drag it with me. I've heard there's some spinning pro attending and maybe I will get the chance to learn some stuff. Or, at least, have a good spinning time in good company.

8 comments:

  1. Den som væntar på något gott væntar aldrig før længe heter det ju... Min sambo fick en resa till Tallin. Han fattade dealen och ville inte åka. Han visste ju att han bara skulle få hænga i garnaffærer så nu blir det inga fler presenter.

    ReplyDelete
  2. Älskar att du tar fel på datum på pojkvännens fördelsedag, det har jag gjort i hela vårt förhållande också, men det är ingen som bryr sig, allra minst han!
    Grötö låter mysigt. Har du skippat Norrland?
    Spinn på!
    Agneta kram

    ReplyDelete
  3. Toppen med Grötö! Då behöver du inte ta ölkärran - min lilla röda rymmer nog två spinnisar med redskap

    ReplyDelete
  4. Jag kollade på den sjalen du skulle göra till pojkvännen. Tyvärr kan jag inte läsa dessa engelska mönster... Finns dom inte på svenska?

    ReplyDelete
  5. Då är det han, jag och Carola. Som har födelsedag idag alltså :-)

    Har du funderat ngt på lö eller sö som syfestivaldag?

    ReplyDelete
  6. HandMade: Sicken knäppgök. Vet han inte hur god vodka de har i Tallinn? Garn och vodka kan vara en bra combo!

    Agneta: Man ska inte vara så petig. Det är ju tanken som räknas... :)

    lilian: Super!

    Renée: Nej, den finns inte på svenska, men om du någon gång ska börja läsa engelska mönster så ska du börja med Daybreak, det är busenkelt. Och, även om du inte tror det nu, så är engelska mönster enklare än de svenska. Mycket mer detaljerade och med enklare förkortningar. Prova!

    Anna: Ja, och min mormors pojkvän. Ska hälsa killen det där om Carola, frågan är om han vet det. Hur som helst, grattis till dig med!

    ReplyDelete
  7. Oj då, tiden går fort...

    Gratta honom så hjärtligt från mig!

    ReplyDelete