Thursday, September 9, 2010

Att säga tack och ge tillbaka



DET LIGGER TVÅ paket på mitt arbetsrumsgolv och väntar på att postas. Det ena ska en bit längre upp i Sverige, det andra ska till en helt annan kontinent. Jag tror inte någon av mottagarna vet om att de ska få paket och det är liksom lite det som är grejen.

Båda paketen är tackpaket, fast för helt olika saker. Jag tror att vi (eller är det bara jag) är för dåliga på att säga tack och visa att vi verkligen uppskattar människors uppoffringar och omtanke. Båda mottagarna har visat mig omtanke. Lite så där villkorslöst, av ingen speciell anledning. Och jag tycker de ska få veta att jag uppskattar det.


ON THE FLOOR of my hobby room, two packages are waiting to get posted. One of them are going to travel a bit up north of Sweden, the other one are going to a whole different continent. I don't think any of the recievers know about the package and that's a part of the whole thing.


Both package are sent as a thanks, but for different reasons. I believe that we (or is it just me) that's far to bad at saying "thank you" and really show that you really appreciate the sacrifices and consideration people are showing you. Both receivers have shown me consideration. Without consideration and for no special reason. I think they shall know that I appreciate what they have done.

I det ena ligger bland annat en härva hemspunnet tunnt entrådigt garn. 
This homespun single thread skein is to be found in one of the mailing bags.



Och i det andra bland ett gäng nystan ligger en härva Manos Lace. 
And in the other you will find this Manos Lace yarn among a bunch of yarn.

2 comments:

  1. Vilket passande inlägg att säga tack i! Tack underbara du, för att du finns men också för brevet som låg i min brevlåda idag! En dag som denna var det som sorbet en varm sommardag. Tack!

    ReplyDelete
  2. Vilka fina paket!

    Angående kommentaren på min blogg: Jag fick snarlika resultat faktiskt men jag får "rösta med hjärtat" som det så fint heter :)

    Hur är det med dig annars då? Det var längesen! jag hoppas att allt är bra. själv bor jag numer i Selbuvotternas land sår jag ruinerar mig fullständigt på garn. Det är tur att man har traktamente...

    ReplyDelete