Saturday, August 28, 2010

Team Röjningsarbete rapporterar



I MORGON ÄR jag sambo på riktigt. Pojkvännen har i och för sig bott hos mig i närmare ett år vid det här laget, men det är först i morgon han på allvar röjer ut sin lägenhet. Och sitt förråd. Vilket obönhörligen innebär att ännu ett hushålls bortglömda pinaler ska stuvas in i mitt redan fulla vindsförråd. Vad gör man? Jo, man omorganiserar.

Eftersom jag är känd för att inte ha ordning över huvud taget kan det ses som en ganska stor utmaning att städa upp i arbetsrumsröran för att bli av med lite skräp för att sedan flytta in ännu mer garn - det som nu står på vinden. Jag har lägga undan saker som ska säljas av. Det är sakerna som nu ligger i korgen (som inte syns) närmast balkongdörren. (Det som är på väg ut på balkongen, alltså) 

För att lätta min ångest lite ringde broder modell äldre och föreslog att vi skulle köpa ett bord på megaloppisen i Slottskogen (i Göteborg) nästa helg. Och så blir det. Förhoppningsvis kommer det mesta av kaoset försvinna då.

8 comments:

  1. Åh vad jag önskar att jag fick vara och klämma och känna på allt det där garnet!

    Loppis är smart, bra idé!

    ReplyDelete
  2. Oj, detta var som att se kontoret här hemma, tur man hittar något i kaoset. Jag avskyr att slänga, saknar det alltid om så bara en liten garnstump. Tänk som på din stickning/ hals, kanske den stumpen hade gått där?
    Tycker dina försök på spetsstickning ser helt proffs ut :)

    ReplyDelete
  3. the translator isn't helping that much this time. are you going too live together ore split up.

    nynke

    ReplyDelete
  4. Lennart hälsar:
    Det är kul, att flytta ihop, men var glad för att killen inte har tre vävstolar och två spinnrockar m.m m.m m.-----:-))

    ReplyDelete
  5. Therese: Det är bara att komma ner och börja klämma! :)

    Mia: Skönt att höra att man inte är ensam!

    Nynke: Live together. He moved in here one year ago, but now he's about to leave his old appartment for good now.

    Lilian: Hälsa Lennart att min sambo är mer organiserad än vad du är! :D

    ReplyDelete
  6. Way to go girl! Härligt värre med lite ordning. Du kommer säkert att hitta en massa garn och annat som du förträngt att du hade. Vet inte hur bra garn går på loppis, men slänga är ju inget alternativ enligt mig. Själv har jag just fattat det mogna beslutet att bara ha en spinnrock uppe i lägenheten och den andra i källaren. Very vuxet va?
    Kör hårt! Kram

    ReplyDelete
  7. Min gubbe är nog snällare än din

    ReplyDelete
  8. Anna: Det låter extremt vuxet. Hur gammal sa du att du var? :P

    lilian: Kanske inte snällare, men absolut mer rörig än min. Din röra eller hans röra, vad är skillnaden? :P

    ReplyDelete