Wednesday, August 11, 2010

Spinnbyte




INNAN JAG ÅKTE iväg på stickläger, damp Spinnbytet ner i brevlådan. Eller rättare sagt, det trillade in på Posten långt tidigare, men jag var på sjön och pojkvännen hade inte helt hundra koll på inkommande post. Det var först när sista påminnelsen kom som jag reagerade och studsade iväg till ombudet illa kvickt.

Ingvor hade  plockat ihop 50 gram handfärgat merino-silke, 50 gram mjölkprotein och 100 gram egyptisk bomull och sedan stoppat ner en påse kaffe med hasselnötssmak. Finfint! Jag gillar att spinna dem allihop, så länge merinon är snäll mot mig. Bomullen ska, om allt vill sig, bli en tråd till en sockgarnsblandning. Kanske får mjölkproteinet följa med där också.


BEFORE I LEFT for the knitting camp, I received a package for a fibre exchange. Ingvor (Swedish link) had collected 50 grams hand dyed merino-silk, 50 gram milk protein, 100 gram of Egyptian cotton - and some coffee scented with hazelnuts. A great mix as I like spinning them all. (Well, not the coffee...) The cotton will be one thread in a sock yarn. Maybe the milk protein will be a second. The third and fourth will be wool. I think.


Här kan man se vad jag skickade till Hanna. / Here you can see what I send to Hanna.

3 comments:

  1. Och jag går och läääängtar efter att min beställning ska dimpa ner i Arvidsjaur för ååå vad jag vill spinna! :-)

    ReplyDelete
  2. Sara o jag ska ses i botaniska på söndag. Vore kul om du vill hänga på!

    ReplyDelete
  3. Ulrika: Ha ha, vet precis hur du känner dig! Bit ihop, det är snart levererat!

    MiA: Söndag är jag upptagen men jag hänger gärna på en annan gång!

    ReplyDelete