Tuesday, August 17, 2010

Sockgarner


TRE HÄRVOR SOCKGARN. Som experiment om merinoull verkligen håller som sockgarn. Eller om mitt hemspunna garn håller som sockgarn, rättare sagt. Tretrådigt och 100 procent merinoull. Den gröna härvan är kedjetvinnad. Nu ska det stickas!

THREE SKEINS OF sock yarn. As an experiment to see if merino really is a good fibre for sock yarn. Or to be more correct, to see if my yarn is good enough as sock yarn. All skeins are 3-ply 100 percent merino wool. The green skein to the right is navajo plied. Now it's time to knit socks!

7 comments:

  1. Ska bli kul att få se det färdiga resultatet sen!

    ReplyDelete
  2. Väntar också på resultatet, garnerna ser så härliga ut!
    Ny header igen - kul!
    Agneta kram

    ReplyDelete
  3. Verkligen härliga färger....ser fram att se slutresultatet :-)

    ReplyDelete
  4. Snajsiga höstfärger.. undrar just vad de heter??? ;-)

    ReplyDelete
  5. Renée: Jag tar det som en uppmaning att sticka klart sockarna... Sockar är norlmalt inte min starkaste sida...

    Therese: Come on baby, Götet väntar och längtar efter dig!

    Agneta: Många headers blir det innan man är nöjd. Den förra med fåret var faktiskt från Färöarna. Kollafjodur.

    Fru Purjo: Tackar!

    Anna: Där sa du något, givetvis måste jag döpa dem! Jag ska fundera ut något... :P

    ReplyDelete
  6. Jag behöver ett mått på skallen bara så fixar jag det! Mät strax ovan öronen, vad vill du ha för färg? Jag har inte limegrön, tyvärr, bara mörkgrön! Vad vill du ha för färg på tankbåten då? Lääängt <3

    ReplyDelete