Friday, August 13, 2010

Sjuttio meter glädje



VEM HADE TROTT att Panduros merinoull skulle vara kul att spinna med? Jag menar, på riktigt? Jag köpte den för att den var billig, jag erkänner det. Och jag erkänner att jag ångrar att jag inte köpte allt de hade, för den är grym att spinna med!

Den påminner en hel del om bomull, för när du väl fått in tvist (snurr) i tråden kan du dra och dra och dra och dra utan att den går sönder. Jag har haft så attans kul av att spinna det här garnet! Sjuttio meter ren glädje.

10 comments:

  1. Wow vilken härva! Som om jag blir mindre sugen...

    ReplyDelete
  2. Ulrika: Ja, det är en gladfärg!

    Renée: Tack! Du kanske ska fixa dig en eldriven spinnrock och börja spinna du med? :P

    sticksIDAn: Tack!

    Therese: Tack tjejen! Fatta hur fina saker du kommer kunna göra själv nu med all den där färgen...

    Johanna: :P

    Visa Lisa: He he, jag hade tänkt köra en övertalningskampanj utan att säga ett knyst. Det går rätt bra hittills tror jag ;)

    ReplyDelete
  3. Panduro? Det hade man aldrig trott, det ser ut som ett riktig gladgarn. Jag vill också spinna!! Den tid kommer, det kan du vara säker på.. Men nu är det trädgården först. Din gotlandströja ser också ut att bli fin :)

    ReplyDelete
  4. Snygg färg! Vad har du tänkt sticka eller virka av det?

    ReplyDelete
  5. Mia: Visst låter det lite otippat? Hoppas på att få se mer av din spinning snart, såg din tröja i går. Riktigt najs! :P

    Anna: Det ska bli sockor. Måste bara spinna upp fiberpaket nummer två för att ha tillräckligt med garn för ett par... :)

    ReplyDelete