Saturday, August 14, 2010

Överraskningspaket


BLOGGVÄRLDEN ÄR FULL av coola, snälla människor. Precis innan jag åkte iväg på sticklägret fick jag ett paket med sex paket Kool-Aid (med fem påsar i varje paket!) från Stiko Maria. Och som om det inte var snällt nog, hade hon lagt i 180 gram fibrer också. Hon påstod att spinnande inte var hennes grej och tyckte att det passade bättre i min samling.

Någon kanske undrar vad jag gjort för att få ett så här fint paket? Det undrar jag med, för Maria och jag har aldrig träffats. Fast sånt är kanske mindre viktigt i sammanhanget? 

Tack Maria! Du är super!


THE WORLD OF bloggers are filled with kind, cool people. Just before I left for the knitting camp, I received a package with six packs of Kool-Aid (with five bags in every pack) from Siko Maria. And as that wasn't enough, she put in another 180 grams of fibres. She said that spinning wasn't her thing and it was better for me to use it than let it lay around her home without any use.

Someone might wonder what I've done to achieve this kindness? I do wonder to as Maria and I never met. But that might be a minor detail in this story?

Thanks Maria, you're great!

6 comments:

  1. Garngalningar är världens trevligaste typer, så är det bara. :-)

    Jag försökte spinna lite nyss, i ren abstinensdesperation, men det ÄR verkligen inte roligt med den sländan jag har. Och inte har jag ju nån Fröken Elin heller. *mutter mutter*
    =)

    ReplyDelete
  2. Ja tänk om alla var lika snälla som garngalningar, vilken fin värld vi skulle ha då! ;-)

    ReplyDelete
  3. Ulrika: Jag börjar inse det :) Och ja, din slända är urk. Det är INTE INTE INTE ditt fel att det inte vill sig. Förresten tror jag du kommer klara dig fint utan fröken Elin, hon har ju en tendens till att skrämma sina elever... :P

    Johanna: Det låter nästan som ett citat från Thereses femåring! :)

    ReplyDelete
  4. Jag tror att fröken Elin måste komma upp till Norrland och hålla en kurs till... Eller hur Ulrika? ;-)

    ReplyDelete
  5. Oj, vad snällt av henne att skicka sådana fina saker till dig :)

    ReplyDelete
  6. Nu blir jag ju generad!
    Jag gillar din blogg och den person jag ser här på bloggen, sen att vi aldrig har träffats i verkligheten spelar inte någon roll :) Du verkar snäll och go och jag brukar ge goa vänner presenter när jag kan och har lust.
    Stor kram!

    ReplyDelete