Sunday, August 1, 2010

Ooops I did it again!



FÖR OVANLIGHETENS SKULL går jag in på Panduro. Jag är faktiskt inte där så ofta, men jag har hört att de har karamellfärg i kul nyanser och jag vill färga kuliga fibrer. På första reahyllan, alldeles innanför dörrarna, står genomskinliga plastlådor med färgad merinoull. Den oranga prislappen skriker ut att lådorna bara kostar 20 kronor stycket. Jag kan inte motstå frestelsen. Det är 75-100 gram i lådorna och 20 spänn är faktiskt ett bra pris.

Nu är jag lite sur på mig själv. Varför blundade jag mig bara inte hela vägen till kramellfärgshyllan? Det är inte direkt så att jag behöver mer ull. Suck! Det är kanske dags för ett nytt köpstopp. Ett som jag inte bryter.


THERE'S A STORE here in Sweden called Panduro. They sell craft supplies like scrap booking stuff, yarns, pearls and pretty much else that you will possible need for being creative. I'm not going there that often, but today I wanted some food colours and I've heard that they got fun colours over there. On the first sale shelf, immediate inside the doors, the personnel had placed plastic boxes with merino wool. The orange price label shouted out "only 2 Euro each pack". I couldn't resist that offer. The boxes contain 75-100 grams of wool and either weight make a good price for the wool.

Now I start to feel a bit angry on myself. Why didn't I just close my eyes passing thought the sale shelves to the food colours? I don't actually need any more wool right now. Sigh!

Maybe it's time for a new non shopping agreement (with myself). One that I will actually don't break.

7 comments:

  1. Om det känns så hemskt kan jag köpa dem av dig ;)

    ReplyDelete
  2. Tjoho! Då vet jag vart jag ska gå efter jobbet imorgon :))

    Tack för påpekande att tvätta garnet. Det hade jag aldrig kommit på själv annars :). Misstänker att det är därför man först ska göra härva av garnet, vilket jag tyckte var lite onödigt... varför inte bara göra ett nystan med en gång? Men nu förstår jag varför. Hur tvättar man? Och en fråga till som jag tror är lite onödig... men jag ska inte ta något för givet... man kan väl ply'a vilka fibrer som helst ihop? Typ om jag gör en vit tråd BFL och en rosa merino, så kan jag väl ply'a ihop dem sen? Jag testar ALLT för närvarande *s*

    tjings!

    ReplyDelete
  3. Vi är nog många som skulle behöva lära oss att blunda ibland :-) Den här veckan har jag hittat många garnnystan. Det är så svårt att låta bli. Jag är dock tveksam till om det är snällt eller taskigt att tipsa om saker man har fyndat. Nu måste jag nog åka in till Panduro :-)

    ReplyDelete
  4. Sara: Jag ringde dig för att fråga om jag skulle köpa lite åt dig också. Men du svarade inte. :(

    MiA: Jag skickar dig ett mejl!
    ;)

    m: Sanningen är att jag vill dra så många möjligt med mig i fördärvet. Om fler än jag har dålig karaktär behöver jag inte må lika dåligt. Eller? :D

    ReplyDelete
  5. Jag såg det när jag kom hem :) Glömde mobilen hemma när jag var ute och promenerade.. Synd, får åka in i morgon och titta om de har nåt kvar!

    ReplyDelete
  6. Hihi! Bara köp vet ja! Visst är det roligt att handla?

    ReplyDelete
  7. Sara: Attans du!

    Renée: Med en sån som dig i närheten blir man ju totalruinerad! Vad förstående (och uppmuntrande) du är hela tiden! :P

    ReplyDelete