Tuesday, August 17, 2010

...och helt borta

INTE NOG MED att garnet till killens tröja är borta, nu har jag slarvat bort gotlandsfibrena också. Det vill säga de som jag behöver för att avsluta Gotlandströjan. Garnet håller på att ta slut och jag behöver spinna mer för att kunna avsluta den. Det är nästan lite värre än att försöka få tag på mer garn från ett speciellt färgbad. Suck!

AS IT WASN'T enough with the missing yarn for the Boyfriend sweater, I'm also missing the gotland fibres. I need the fibres to finish the Gotland sweater as the yarn is about to run out and I need to spin some more to finish it. It feels like it's a little bigger problem than finding new yarn to the other sweater in the same dye lot as the yarn I already got... Sigh!

5 comments:

  1. Fru Purjo: Tydligen. Fast om de ska ha fått i sig allt det där måste de vara stora som huskatter och då borde jag ha sett dem... Men nåt lurt är det!

    ReplyDelete
  2. Mysko... har du städat för noggrant... rensa i röran?

    ReplyDelete
  3. Hmm.. konstigt att det bara försvinner så där! I värsta fall har jag ju massa gotland du kan få och spinna av ;)

    ReplyDelete
  4. MiA: Problemet är nog snarare att jag inte städar alls... :S

    Sara: Tackar för erbjudandet, men jag hittade faktiskt påsen med ullen i går kväll. Behöver jag säga att den inte låg på sin rätta plats? :/

    ReplyDelete