Tuesday, August 10, 2010

Norrländksa män


DEN HÄR TJEJEN kom med lägrets bästa citat. På vägen ner från Norrland hade hennes bil fått punktering och en norrländsk hjälte hade slängt sig ur sin bil redan innan den hade stannat, för att hjälpa fyra kvinnor i nöd. (Det vill säga med punktering.) Thereses reflektion lät så här:

"Norrländksa män är jävligt duktiga på att byta däck, 
men de är inte så smarta."
Innebär det att jag borde byta ut min smarta men ohändiga sambo mot en norrlänning om jag vill ha ett nytt hus?


THIS GIRL DELIVERED the  best quote during the knitting camp. On her way south, fown from the northern part of Sweden, she and her friends in the car got a flat tire. Out of nowhere a northern style guy threw himself out of the car before it had stopped, to save the four girls in need. This was Thereses reflection of the occurance:

"The northern men are damn good at changing tires, 
but they're not that smart."

I wonder if that means that I shall change my boyfriend that's smart but not that handy and get a norhern guy instead if I want a new house...

8 comments:

  1. Tack för publiceringen av lägrets kåtaste bild! Jag tycker ändå att det är förmildrande omständigheter att jag är gift med en tvättäkta norrlänning (som faktiskt har högre iq än jag - sen låter jag andra döma om det säger något om honom eller om mig) :-D

    Damn vad jag saknar dig!

    ReplyDelete
  2. Fast de var bara tre kvinnor i nöd just då, hade jag varit med hade jag sparkat mansgrisen mellan benen och sagt åt honom att dra nånstans. Jag byter däck själv. Punkt! ;-)

    ReplyDelete
  3. Din köper ju garn, det slår det mesta. =)

    ReplyDelete
  4. Therese: Tänkte att folk skulle få se dig från din rätta sida :P Saknar dig med! Massor! Dessutom kollade jag upp hur snuskigt dyrt det var att flyga till Arvidsjaur. Du måste flytta hit! :'(

    Johanna: Aj fasen, så långt tänkte jag inte. Men jag hade velat se dig kicka honom i skrevet :)

    Ulrika: I och för sig... :)

    ReplyDelete
  5. Nä, det vore väl synd, det är så lång inskolningstid på de små liven......
    kram

    ReplyDelete
  6. Om du tar dig till Stockholm först så är det billigt att flyga. :) Det är ju resten av sträckan då...
    Om jag ordnar stickläger här uppe kan du väl komma som Fröken Elin och ha spinnkurs? =)
    Även om hon kan vara ganska sträng vill jag jättegärna träffa henne igen. :-)

    ReplyDelete
  7. Agneta: Ha ha! Där sa du något!

    Ulrika: Hm, vi kanske har olika definition av billigt? Men vad fasen, är det stickläger så är det. Självklart kommer fröken Elin och ör sträng och så önskas! Lydiga elever träffar hon gärna igen!

    ReplyDelete
  8. Vi får väl locka med gratis boende och uppehälle? *längt*

    ReplyDelete