Saturday, August 14, 2010

Kool-Aid att dricka, någon?

HAR DU SMAKAT på Kool-Aid någon gång? Jag gjorde det i går. Jag stod där bland byttor och fibrer för att färga och pulvret luktar ju faktiskt ganska gott... Så jag smakade lite med en sked.

Tvi vale vad illa det smakade! Jag stod en stund och tyckte synd om de amerikanska barnen som dricker skiten. Sedan insåg jag att jag hade haft ättika i bunken. Det kanske förklarar smaken?

(Ättika har man i färgmixen för att fixera färgen på garnet eller fibern.)


ANYONE WHO HAD try to drink Kool-Aid? I did it yesterday as I was standing among bottles, bowls and fibres ready to dye. It does smell good. So I decided to try it out.

Scorn and fry it tasted bad! I thought about all these poor american kids who actually drink the stuff. Then I realized that I've put in the vinegar. That might explain the bad taste?

(The vinegar is used to fix the colour into the fibres or the yarn).

6 comments:

  1. Haha! Fast även utan ättika så tycker man synd om de amerikanska barnen. För hur ser man ut på insidan av något som kan färga garn så bar med?
    Men det går bra att färga med, eller hur?
    /Anna

    ReplyDelete
  2. De har väl i ett par kilo socker för att kunna dricka det. Mina barn fick också smaka när jag färgade garn, själv avstod jag. Barnen tyckte inte att det var ett dugg gott, men de såg ganska roliga ut med sina blåa tungor. ;-)

    ReplyDelete
  3. Myggan: Du har rätt, det är inge vidare utan ättika heller. Funderar på om det är meningen att man ska blanda det med sockerdricka... Men färga med det går fint, jajamen! :)

    Johanna: Sant. Fast jag skulle kalla det barnplågeri att hälla det i ungarna sådär. Fy fy! :P

    ReplyDelete
  4. Menar du att det är amerikanarna eller jag som plågar ungarna???

    ReplyDelete
  5. Vi färgar ju med den osockrade varianten som man blandar ut med socker på egen hand. Det finns en sockrat kool-aid också, som är rent överdrivet sliskig och helt hopplös att färga garn med. x3 Om man får tro mina amrikanska vänner så tar färgen bra på bomull också, iaf som de kommer ihåg sin barndoms tröjor som för alltid fick fläckar... Osmart produkt att ha som livsmedel helt enkelt!

    ReplyDelete
  6. Jag har aldrig smakat faktiskt, det ser så fruktansvärt äckligt ut - men luktar gott gör det ju! :)
    Men jag tror jag fortsätter att avstå när jag läser kommentarerna. Skratt!

    ReplyDelete