Monday, August 2, 2010

Kardningsdags


JAG HAR TÄNKT karda i flera dagar utan att få tummen ur. Men i dag jäklar ska det bli av! Det här är vad som för närvarande ligger på tur för kardmaskinen. Vit värmlandsull (längst upp till vänster), mörkgrå gotlandsull som jag inte hunnit spinna för Tour de Fleece (längst upp till höger) och två olika sorters blandull jag har fått från min före detta hyresvärd. (Nederst) Det ska vara en blandning av gute, suffolk och gud vet vad mer.


I'VE BEEN THINKING of carding for a couple of days without getting enough energy to start. But today it's going to happen! This is what's waiting for the carding machine at the moment. White varmland wool (upper left), dark grey gotland wool (upper right) and two different kinds of crossbreed wool that my former landlord have given me. (Lower) It's supposed to be a mixture of gute, suffolk and god knows what more.

3 comments:

  1. Men så bra tajmat! Imorgon får du nämligen ett paket med Kool Aid så att du kan färga din nykardade ull!
    Dessutom får du lite mer ull. Jag tyckte du hade på tok för lite!
    Men den är redan kardad..

    *fnissar vilt*

    ReplyDelete
  2. Merinon på Panduro var slut, och det hjälpte inte att gömma kreditkortet när jag kikade in på Wow (tack för tips!) eftersom jag har paypal-konto. Det blev ett paket blandade färger merino 500g, och ett paket blandat allt möjligt 500g. Jag tror det är läge att få tag på en spinnrock nu *s*

    ReplyDelete
  3. Maria: Blir man nyfiken nu eller vad?!?! :)

    MiA: Ha ha ha! Det var snabba bud! Den sidan är livsfarlig. Det lustiga är att det inte är så mycket dyrare med porto att beställa därifrån. Snarare tvärt om. Men, det kan ta upp till två veckor innan man får paketet. Fast sist tog det bara en vecka.

    ReplyDelete