Thursday, August 12, 2010

Gotlandströjan in process


UNDER STICKLÄGRET PÅBÖRJADE jag Gotlandströjan. För att dölja vissa former och ta fram andra, har jag markerat midjan på tröjan genom att öka maskantalet över höfterna, minskat i midjan och sedan ökat på för bysten. Jag har också gjort den lite extra lång för att garanterat täcka skarven mellan jeans och tröja.

Det tretrådiga garnet jag använder har jag spunnit själv och de som varit i närheten av mig medan jag stickar på tröjan vet att den luktar seriöst mycket få.


I STARTED ON my Gotland sweater during the knitting camp. To hide some curves and bring others to light, I've made it larger over the hips, a smaller waste line and then a bit bigger for the bust. I've also made it a little bit longer than usual, just to cover up for the space that sometimes occur between t-shirts and jeans.

The 3-ply yarn I'm using is my own handspun and everyone who have been near me while knitting it have scented it. It smells sheep all the way...

18 comments:

  1. Ojojoj, så snygg den blir!!!!!

    ReplyDelete
  2. Den blir så fin, du är så duktig!
    Snygg header också! :-)

    ReplyDelete
  3. oj vad snygg den blir!! snacka om figurstickad!

    ReplyDelete
  4. Imponerande! Den kommer att bli jättefin och användbar.

    ReplyDelete
  5. Skitfin! Gå dock inte förbi en fårhage sen, du kan bli tagen för en snygg tacka ;-)

    ReplyDelete
  6. Vad Snygg tröjan kommer att bli och snygg header, du är så duktig och snabb.

    ReplyDelete
  7. Den är superfin och sitter så snyggt på dig!

    ReplyDelete
  8. Woow! Toppensnygg!! :) Nu blev jag ju sugen på ytterligare en koft-stickning...

    ReplyDelete
  9. Snyggt, snyggt, snyggt! Du stickar ju i racer-fart! Smickrande modell, snygg och ehm... väldoftande! Och SNYGG header! Heja!

    ReplyDelete
  10. Snygg!! Nu blir jag sugen att påbörja min ullkofta som jag lagt på hyllan ett tag. Stickor 3-det tar evigheter att komma någon vart för mig! Jag är nog inte så snabb som du är. Tack för inspirationen.

    ReplyDelete
  11. Tack allihop för alla snälla ord! Det värmer!
    Headern är hemmasnickrad den med. Hade nästan glömt hur kul det är med Photoshop...

    Marika: Jag har stickor 4 och ett ganska grovt garn, då går det fort. Och man blir ju snabbare ju mer man stickar. Jag är lååångsam i jämförelse med vissa på lägret. Jisses, där var det speed knitting på riktigt!

    ReplyDelete
  12. Vad kul att få sticka med eget garn, och fint blir det också.
    Min vinst vägde nästan 200 gr så något roligt borde jag kunna få ihop av det.
    /Anna

    ReplyDelete
  13. Vad fin den blir, och fram för allt med ränderna!

    ReplyDelete
  14. Vad snygg den bliiir! Du har verkligen fått till passformen.

    ReplyDelete
  15. Myggan: Ett snyggt set med vantar och mössa kanske?

    Manduzana: Tack! Jag gillar ränderna, de ger tröja lite liv...

    Stickeri Stickera: Tack! Den ser konsig ut när man ser den utan kropp i (den är väääldigt figurstickad) men den blir bra med kropp i :)

    ReplyDelete
  16. Inger: Kul att du hittade hit Inger! Och tack!

    ReplyDelete