Monday, August 30, 2010

Gotlandströjan är klar!

GOTLANDSTRÖJAN ÄR KLAR och ligger och vilar sig i pojkvännens softarfåtölj. Jag hade en tuff kamp med avmaskingen, men efter att ha fått tips av Lisa på en virkad avmaskning, löste det sig hur fint som helst. Trots att jag maskade av i resår. I morgon ska jag försöka få tag på en fotograf och knäppa några bilder med tröjan in action. 

Om du också brukar ha svårt med avmaskningen tycker jag att du ska titta in den här länken med alla tips jag fick!

Stort tack till alla er som gav mig tips!


THE GOTLAND SWEATER is finished! I had a tought fight with casting off, but got a tips for a crochet ending from Lisa that made sense to everything. Tomorow I will try to find a photographer who can shoot some pics with the sweater in action.

3 comments:

  1. Ah - grattis! Alltid skönt med färdiga projekt :)
    Jodå, Gamla Bettan och jag har blivit riktigt bra kompisar. Hon bara vilar lite nu i väntan på ullen... och jag trampar henne så fint och försiktigt så pedalen har inte hoppat ur en enda gång. Däremot trillar vevaxeln ner med ett boink då och då :)

    ReplyDelete
  2. Woohoo! Jag ser SÅ fram emot att få se den!

    ReplyDelete
  3. MiA: Du kanske skulle kunna göra skåran lite djupare? Den är lite sliten... :)

    ReplyDelete