Friday, August 20, 2010

Sticklägrets sponsrade godispåse

ÄR MAN EN dålig människa om man ser fram mot sponsorernas godispåsar? Och är man en dålig människa om man sedan tycker att en del varit snåla även fast du får sakerna gratis? Och är det naturligt att man väljer att handla från ett visst företag framför ett annat i fortsättningen, utifrån vad de har gett dig i en godispåse?

ARE YOU A bad person if you're looking forward to see the goodie bag at a knitting camp? Are you a bad person if you think that some sponsors have been stingy, even if you get the things for free? And is it a natural thing to choose to buy yarn from one company and not another one because of what you have seen in a goodie bag?
Du Store Alpakka
2 nystan Baby Silk / 2 balls of Baby Silk
(80 procent babyalpakka och 20 procent silke /
80 percent baby alpaca and 20 percent silk) 
1 påse pärlor / 1 bag of pearls
1 påse blandade knappar / 1 bag mixed bottons
(Alla fick likadana set / Everyone got the same colours)

Ullcentrum
1 härva entrådigt eller tvåtrådigt ullgarn /
1 skein of 1- or 2-ply wollen yarn
eller 1 härva Linéa lin/
or 1 skein of linen yarn
eller 1 härva Lovikkagarn /
or 1 skein of Lovikka yarn (a traditional Swedish very thick [bulky] wollen yarn
(Olika färger på de olika härvorna / Different colours)


Nysta
1 nystan Adeles Kid Mohair / 1 ball of Adeles Kid Mohair
(Olika färger på nystanen / Different colours)

Marks & Kattens
2 nystan M&K Ekoull / 2 balls of Marks & Kattens ecological cotton yarn
(Olika färger på nystanen / Different colours)

Vartofta
1 tygsax / 1 fabric scissor
1 nystan silverglittrigt Lamégarn / 1 ball of silver Lamé yarn
(Alla set likadana / All sets were the same)

Deisy Design
1 set Aero strumpstickor i plast / 1 set of Aero plastic sock needles
Missfärgade / The needles had been colour damaged
(Varierande storlekar / Varied sizes)

6 comments:

  1. Ja det var värt att längta efter.
    Mycket fina garner mm.
    Ulla

    ReplyDelete
  2. Haha! Jag kan förstå hur du tänker, men om man slår ihop det så ser det ut som om ni fick en himla fin kasse.
    Och dina funderingar får mig genast att tänka över syrrans och mitt egna stickevent. Vi har inga sponsorer, men vill ändå ge något till våra deltagar. Vad vill folk ha igentligen? Jag brukar utgå ifrån mig själv, men det stämmer ju inte alltid på andra. Tål att tänka på. Tack för tanken. =)
    /Anna

    ReplyDelete
  3. Förstår dig precis!
    Fick du ljusblå M&K? Jag fick hudfärgat (?) och mamma fick svart... Blir nog disktrasor av mitt... :-)
    /Malin

    ReplyDelete
  4. När jag såg detta var jag genast tvungen att sända in en liten brasklapp - inget av det som jag sände upp var tänkt att användas till sponsorspåsar då det främst var leverantörer som sponsrade. Jag sänder dig ett mail också så att du inte missar detta.

    ReplyDelete
  5. Jag vet inte riktigt vad annars jag skulle använda mitt M&K till... inte riktigt min färg. Men kanske om jag snor mammas svarta och kombinerar det?? ;-)
    Har heller inga planer för silvergarnet, eller något av det andra heller för den delen... Utom att jag vill göra pulsvärmare med pärlor av BabySilken... Det får helt enkelt ligga i stashen tills jag kommer på något, eller någon annan behöver det...
    Har spunnit upp nästan all Gotlandsull jag fick i nybörjarkitet... :-)

    ReplyDelete
  6. Nu fick jag dubbelkolla att det var gotlandsullen, och det var det... Jag började med den... Skönt att veta att det borde bli lättare, för jag tycker det är svårt! Har fått det ganska bra och tunt, även om det första jag spann blev alldeles för tjockt. Men jag måste fortfarande hålla i sländan när jag skall släppa fram ull, vågar inte köra fritt än... och kan bara ha lite åt gången i handen... har svårt att dra ut det lagom, det "går av" hela tiden när jag försöker...

    ReplyDelete